Csodaszarvas közösségi alkalom – Nomád, kaland
Nomád, kaland táborunk célja az volt, hogy tudatosan használjuk érzékszerveinket, s ezek segítségével ismerjük meg közvetlen környezetünket. A neve is erre utalt: Érzékelés, észlelés. Táborunkban 20 alsós kisdiák vehetett részt ingyenesen.
További fotóinkat ITT tekintheti meg!
A hétfő délelőtt az ismerkedés jegyében zajlott. Játékokon keresztül megtanultuk egymás nevét, valamint megbeszéltük a hétre vonatkozó alapszabályokat. Beszélgettünk arról is, hogy a táborunk miért kapta a NOMÁD elnevezést.
Délután törzseket hoztunk létre, majd a törzsek megtervezték és elkészítették saját zászlóikat, indulót írtak.
A keddi napot csapatépítő játékkal indítottuk, majd kipróbáltuk, milyen is mezítláb különböző felületeken járkálni. Az erős napsütésnek köszönhetően megtapasztalhattuk a felületek hőmérsékletbeli különbségét is. A forró homokban bizony kapkodni kellett a lábunkat.
Délutánunk fő attrakciója az íjászkodás volt. Pavlicsek Nándor, a helyi íjászklub tagja volt a vendégünk, aki megmutatta nekünk e sport alapvető fogásait. A gyerekek nagy örömmel lövöldöztek.
A szerdai nap az állatok jegyében telt. Állatok hangját utánozva párokat alkottunk, majd a párosok Kahoot! játékban mutathatták meg, hogy milyen jó a fülük. Délután pedig egy mesefilmet néztünk meg, melynek főszereplői természetesen az állatok voltak.
Csütörtökön újabb érzékszerveinket használtuk a játékok során: orrunkat, kezünket – ujjainkat. A feladat fűszerek felismerése szaglás után volt, valamint csukott szemmel tárgyak kitapintása és felismerése. Gyurmából elkészítettük kedvenc állatainkat is.
A péntek kedvenc programja a vízipisztoly csata volt. A nagy hőségben különösen jól esett a frissítő víz. Minden gyerek vidáman, önfeledten locsolta társait. A hét zárásaként, pihentetőül, délután egy mesét hallgathattunk meg Suplitz Mihály előadásában. A programot egy kis tánctanulással zártuk.
Hekkelné Imre Györgyi és Horvát Mariann - táboroztató pedagógusok
Csodaszarvas közösségi alkalom - Környezetvédelem, természetismeret, tudatos fogyasztói magatartás
Intézményünk ökoiskolaként működik, így célunk az volt a program összeállításakor, hogy elsősorban külső helyszíneken szélesítsük környezet- és természetvédelemhez kapcsolódó látókörüket.
További képeket ITT tekinthetnek meg!
- nap
A reggelit követően a hét nyitásaként megtörtént a program céljának ismertetése, közös szabályrendszer megalkotása, majd a héten átélt élmények napi szintű rögzítése érdekében Heti napló készítettünk. Ebéd után kötetlen beszélgetést folytattunk a természet szépségeiről és festményt pingáltunk ujjaink és tenyerünk segítségével egy hatalmas lepedőre A természet csodái címmel. Délután pedig elsétáltunk a helyi arborétumba, ahol megcsodáltuk az ott élő állatokat és a különleges növényzetet.
- nap
Szelektív hulladékgyűjtés volt a nap témája. A program alatt a gyakorlatban is szelektálták a gyerekek a hozott hulladékokat, majd megfigyelhették, ahogy a szelektív hulladék elszállításával foglalkozó autó kiüríti az adott konténert. 11 óra felé játékos módszerek, szemléltető tabló, párosító táblajáték, memóriajáték segítségével nagy élvezettel vettek részt a gyerekek a Föld gyógyításában. Majd egy újabb kiruccanás következett. A helyi hulladékudvarban történő látogatás alkalmával egy vezető irányításával megtekinthették a tanulók a beérkező hulladék további útját. Részt vehettek a szortírozás folyamatában. Felülhettek a szelektív hulladékszállító autóra és irányíthatták a kukák kiürítését is.
Csodaszarvas közösségi alkalom – Egészségmanók, avagy játékos egészségnevelés
A heti tervünk célja az volt, hogy 1. és 2. évfolyamos diákjainkat megismertessem az egészség és betegség témakörével. Játékos formában sajátítsák el a helyes napirendet és az alapvető higiéniai szokásokat. Tegyenek szert egészséges táplálkozással és egészségvédelemmel kapcsolatos ismeretekre. Tanulják meg a baleset esetén szükséges helyes magatartási formákat, a segélykérés lehetőségeit. Sajátítsák el a gyalogos közlekedés szabályait. Fejlődjön ön- és társismeretük.
Első napon a közösen elfogyasztott reggeli után, hogy mindenki jól megjegyezhesse a másik nevét ismerkedős játékot játszottunk. Ennek a lényege az, hogy nem csak a keresztnevünket mondjuk, hanem annak kezdőbetűjével egy ránk jellemző tulajdonságot is. Pl. Móni vagyok – makrancos. Nagyon jó hangulat teremtődött ennek hatására, pillanatokon belül, sőt mi magunk is megtudhattuk mi rejlik egy-egy mosolygós, vagy éppen álmos arcocska mögött.
Ezek után máris beléptünk az egészségmanók birodalmába. Egy keretmese segítségével vezettük be a gyerekeknek:
Az Egészségmanók Birodalmában az öreg király úgy döntött, hogy szeretné udvarát bővíteni és új Egészségmanókat hív a Birodalomba. Ahhoz azonban, hogy meggyőződjön a gyerekek alkalmasságáról, ki kell állni a heti próbákat. A hét végén, a Nagy Manópróbát követően mindenki elnyeri az Egészségmanó címet, hogy ezután már maga is képes legyen a saját egészségét megőrizni. 5 manót gyűjthettek össze, naponta egyet-egyet. Természetesen nem volt olyan kisdiákunk, aki a nap végén nem kaphatott volna manócskát.
Az Egészség Manók:
Kajamanó (egészséges táplálkozás), Izgő-Mozgó Manó (mozgás-sport), Rendimanó (napirend), Tisztamanó (testápolás, fogápolás), Örömmanó (öröm-jókedv)
Mivel a korosztály egyik fontos közege a mese, ezért alkalmaztuk ezt a módszert.
Csodaszarvas közösségi alkalom – Idegen nyelv
A térítésmentes angoltábor heti terve gazdag programokkal várta a résztvevőket. A bemutatkozás és egymás megismerése után a csoportalakítás és a közös szabályok lefektetése történt. A hét folyamán fontos szerepet kaptak az alkotótevékenységek és a játék. A kimozdulás során a tanulók nem csak az angol nyelvvel foglalkoztak, aktív mozgás történt a szabadban, sportolás, különböző szabadidős tevékenységek. Megismerték a társasjáték készítésének módszereit és ki is próbálták saját alkotásukat. Kutyás programszolgáltatás alkalmával a felelős állattartásról is tanultak. A hét végén visszatekintve, a héten történtek értékelésével, a programra való visszajelzéssel zárták a hetet.
Tanult szókincs: bemutatkozás, iskola, színek, számok, játékok, állatok, környezet, zöldségek, gyümölcsök, napi rutin, egyszerű utasítások, kreatív alkotás, sport, szabadidő.
Tematikus napok: Monday – School Camp Opening Day, Tuesday – Activity day, Wednesday – Challenge day, Thursday – Arts and Crafts Day, Friday – School Camp Closing Day.
Tevékenységek: szólánc, puzzle, szókereső, képleírás, keresztrejtvény, rajzolás, színezés, festés, gyurmázás, nyírás, ragasztás, társasjáték, fogócska, kidobó, pingpong, digitális kvíz, rajzfilm, játszótér, vízicsata, horgászjáték, találós kérdés, akadályverseny, sorverseny, udvari játék, élő dominó, kvíz, ismerkedés elő állattal.
Köszönet a középiskolai közösségi szolgálatot teljesítő diákoknak a gyermekanimáció segítéséért; a Dunaújvárosi Tankerületi Központnak a koordinációért és a pályázati eszközök biztosításáért; a Zalagast Kft-nek a napi 4x étkezés kifogástalanságáért; az Alba Fructus Kft-nek a bőséges gyümölcslé biztosításáért.
Árvai Gyöngyi és Gere Szilvia – táboroztató pedagógusok
Pedagógusaink országos elismerése
Miniszteri elismerő oklevélben részesült Tassy Zsuzsanna tanárnő és Rideg István intézményvezető úr. A Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskola pedagógusai négy évtizedet átölelő pedagógus munkásságért érdemelték ki az emberi erőforrások minisztere, Prof. Dr. Kásler Miklós által aláírt kitüntetést. Az elismerés azoknak a kiemelkedő munkát végző pedagógusoknak adományozható, akik oktató-nevelő munkájuk során, életpályájukkal kifejezték elkötelezettségüket a pedagógus élethivatás mellett. A kitüntetést ünnepélyes keretek között tanítványaink körében vehették át.
Gratulálunk a pedagógusoknak és köszönjük, hogy jelenlétükkel és munkájukkal erősítik iskolánk szakmai-pedagógiai arculatát.
Nevelőtestület
MÉLTATÁS
(Miniszteri Elismerő Oklevél odaítéléséhez)
TASSY ZSUZSANNA
Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskola
Eddigi kitüntetései (évszám megjelölésével).
„Dunaújváros Érdemes Pedagógusa” díj - 2013.
A kitüntetési javaslat indoklása:
A Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskola magyar-történelem szakos tanára. Negyven éve 1981-ben szerzett általános iskolai tanári oklevelet a Pécsi Tanárképző Főiskolán. Ezen emberöltőnyi időszak alatt mindössze két munkahelye volt. Pályáját a Dunaújvárosi Gárdonyi Géza Általános Iskolában kezdte, 1999 óta a mi iskolánk pedagógusa.
Tantárgyait kiemelkedő szakmai tudással tanítja. Az órákra rendkívül nagy odaadással, lelkiismeretesen készül. A gyerekek tudását, változatos tevékenységekkel bővíti. Történelmi játszóházakat tart. Színházlátogatásokat szervez, fellépésekre készíti fel a hátrányos helyzetű gyerekeket is. Ezekkel sikerélményhez, önbizalomhoz segíti őket.
Nincs az az idő, amit sajnálna tanítványaitól. Mindig bizalommal fordulhatnak hozzá a gyerekek, legyen az tantárgyi gond, vagy lelki probléma. Számára ugyanolyan fontos a gyerekek nevelése, mint a tárgyi tudás. Tiszteli, szereti tanítványait, ezért munkája nagyon hatékony, mert a gyerekek meghálálják az odafigyelést.
Hosszú évekig lelkiismeretesen tevékenykedett gyermekvédelmi felelősként és osztályfőnökként is. Kiemelkedő empátiával kezelte a tanulók ügyeit. Kiváló munkakapcsolatot alakított ki a szülőkkel és a gyerekeket segítő hivatalokkal. Sok fizetetlen órát szánt a rászorulókra. Preventatív munkával, pl. egészségklub szervezésével próbált eredményeket elérni. Több alkalommal szervezett véradást iskolánkban.
Minden pedagógustársa elismeri munkáját, segítőkészségét, szakmai tudását. A hosszú és kifogástalan pedagógiai munkássága alapján javasoljuk a kitüntetés odaítélését.
MÉLTATÁS
(Miniszteri Elismerő Oklevél odaítéléséhez)
RIDEG ISTVÁN
Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskola
Eddigi kitüntetései (évszám megjelölésével).
„Dunaújváros Oktatásügyéért” díj - 2004.
A kitüntetési javaslat indoklása:
Rideg István tizenhárom éve a Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskola pedagógusa, helyettes vezetője, megbízott igazgatója, majd intézményvezetője. Vezetői pályázatának mottója: Az iskola ereje nem a falakban van.
Rideg István a Ho Si Minh Tanárképző Főiskola földrajz-biológia szakán folytatta pedagógiai tanulmányait. Első diplomáját 1979-ben kapta meg Egerben. 2005-ben a Budapesti Műszaki Egyetem Gazgadaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karán lett közoktatási vezető. Pályája során folyamatosan képezte magát az aktuális feladatok minél színvonalasabb ellátása végett. Erre most is nyitott. Nagy gondot fordít szakmai és szaktárgyi önképzésre.
Pályája elején megpróbálkozott más munkával is a vegyipar területén, de a szíve hamar visszahúzta az iskolába, onnantól kezdve örökre. Szaktanárként, osztályfőnökként, munkaközösség-vezetőként, majd iskolavezetőként összesen 35 év szakmai-pedagógiai munkát fordított a dunaújvárosi gyermekek oktatására-nevelésére, először a József Attila, később a Gárdonyi Géza, jelenleg a Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskolában. Hosszú pedagógiai gyakorlat van mögötte.
A kollégákkal, gyerekekkel való mindennapi munka ma is örömmel tölti el, bíznak benne, megbecsülik a munkáját. Az iskola szülői szervezetével szoros kapcsolatot ápol. A város vezetőivel és a fenntartó képviselőivel az iskola ügyeiben rendszeresen konzultál.
Első iskolavezetői tapasztalatait a Perkátai Hunyadi Mátyás Általános Iskolában szerezte meg egy ötéves igazgatói megbízás teljesítése során. A közelmúltban alkalma nyílt egy több mint 700 fős összevont intézmény (Petőfi-Gárdonyi Egység) székhelyét és tagintézményét is csúcsvezetőként irányítani. Ma már nagy intézményvezetői gyakorlattal bíró pedagógus, aki szereti a gyerekeket, szereti az iskoláját, szereti, amit csinál. Közösségével, a nevelőtestülettel rengeteg sikert ért el.
Vezetői munkájában komoly szerepet kap az intézmény menedzselés és a kezdeményező tevékenység. Folyamatos fejlesztésre törekszik a külső kapcsolatok építésében, az iskola érdekeinek védelmében, a PRmunkában, az eredmények elérésében és megismertetésében. Elfogadott és elismert partner városunk, tankerületünk nevelési-oktatási folyamatában.
Tanévzáró ünnepély 2021
Június 22-én iskolánk udvarán ünnepélyesen bezártuk a 2020/2021. tanítási évet.
A tanulók kérésére „röviden” összefoglaltuk a tanév legfontosabb eseményeit és kimagasló eredményeit.
Az eseményről készült fotókat ITT nézheti meg!
Nevelőtestületi dicséretben részesült:
„Egész éves példamutató magatartásáért és szorgalmáért, kitűnő tanulmányi eredményéért”
Alsó tagozat - NEVELŐTESTÜLETI DICSÉRET |
|
OSZTÁLY |
TANULÓ |
1.a |
Pálfi Dániel |
Tóth Laura |
|
Pekli Áron Zsolt |
|
Pintér Szófia |
|
Fazekas Léna |
|
1.c |
Meksz Lili |
Kőszegi Gergely |
|
Szilágyi Noel |
|
2.a |
Gál Zoé |
Izsák Eszter |
|
Kovács Fanni Liliána |
|
Nagy Norbert István |
|
Vincze Lilla |
|
Molnár Jázmin |
|
Kecskés Viktória |
|
2.b |
Kiss Fruzsina Zoé |
Sóti Renáta |
|
Régi Vanessza Vivien |
|
3.a |
Czibusák Éva |
Kovács Levente |
|
Tóth Karolina |
|
3.b |
Nagy Gréta Panka |
Preizler György |
|
Lankovits Lara |
|
Molnár Csenge |
|
3.c |
Ősz Csenge Boróka |
Vainel Vince |
|
4.a |
Kovács Emma Karina |
4.b |
Schreiber Natália |
Kis Anikó |
|
Kiss Máté |
|
Várnagy Erik |
|
Várnagy Kitti |
Alsó tagozat - KITŰNŐ TANULMÁNYI EREDMÉNY |
|
OSZTÁLY |
TANULÓ |
1.a |
Oszlányi Lilla |
Hosszú Máté |
|
Simon-Sáth Dominik |
|
1.b |
András Dorka |
Fecskó Ramóna |
|
Mendi Izabella |
|
Karsay Melissza |
|
Turi Vivien Fruzsina |
|
2.a |
Katona Bence |
Garbacz Máté István |
|
Solymosi Balázs |
|
Szombat Ármin |
|
3.a |
Dániel Bendegúz |
Késmárky Balázs ádám |
|
3.b |
Boór Milán |
Bogdán Nimród |
|
Zelei Zsófia |
|
3.c |
Hajor László |
4.a |
Imre Fanni |
Kovács Réka |
|
4.b |
Kis Anikó |
Kiss Máté |
|
Várnagy Erika |
|
Várnagy Kitti |
|
Vajai Dávid |
|
Tóth Alexa |
- 5. évfolyam: Andonov Juliana, Badi Léna, Becs Maja, Boncz Adél, Borbély Áron, Csőregi Zalán, Kovács Lévi Olivér, Németh Kíra, Szalma Ádám, Páhi Alex
- 6. évfolyam: Borbély Gergő, Csonková Johanna, Grabecz Gréta, Markovics Ramóna, Lukács Zsombor, Pintér Zoé, Kincses Zalán, Szalai Szimonetta
- 7. évfolyam: Hegyes Márk, Sárosi Zalán, Tenyér Levente,
A Petőfis Tanítványainkért Alapítvány elismerésében részesült:
„Az Év diákja 2021. – 4. évfolyam” pályázat idei nyertese Kovács Emma Karina.
Kedves Gyerekek!
A nyári szünet nagy boldogság! A szabadsággal éljetek okosan, óvatosan! Pihenjétek ki a tanév fáradalmait, lehetőleg minél aktívabban! Sportoljatok, mozogjatok sokat, ne feledjétek, ép testben ép lélek lakozik! Töltsetek minél több időt szüleitekkel, családotokkal, pótoljátok be a tanév során hiányzó együttléteket!
Rideg István - intézményvezető
Felsős osztálykirándulások
A jelenléti oktatásba történő visszatérés és a tanítási év vége között mindössze néhány hét telt el. Az osztályok ennek ellenére igyekeztek megfelelő időpontot találni arra, hogy az engedélyezett egy napos osztálykirándulásukat megszervezzék. A legtöbb felsős osztály élt a lehetőséggel. Néhányuknak sikerült a Balatonra vagy Budapestre elutazniuk. Mások egy helyi piknik keretében tartottak néhány órás közösségi programot. Nem a teljesség erejével, de érkeztek örömteli fotók a kimozdulós napokról. Fogadják szeretettel az 5.a, 5.b, 6.a, 7.a, 8.a kirándulós életképeit!
Ballagás 2021.
Ballagáson készült képet ITT tekinthetők meg!
Június 15-én iskolánk épületét és udvarát ballagó évfolyamunk tiszteletére méltóan feldíszítettük. Hatvannyolc nyolcadik osztályos tanuló búcsúzott el a Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskolától. Tarisznyával az oldalukon, egymásba karolva érkeztek az iskola udvarára, ahol Rideg István intézményvezető úr köszöntötte őket. A legkiválóbban teljesítő tanulók munkáját elismertük.
1. Tárgyjutalomban és oklevélben részesült:
- Nevelőtestületi dicséret – példás magatartásáért és szorgalmáért, kitűnő/kiváló tanulmányi eredményéért:
Hulló Gergő 8.a,
Kovács Amina Anett 8.a,
Mihály Gergő Zoltán 8.a,
Szabó Dorina Erika 8.a,
Gyulai Gergő 8.b
- Dicséret – eredményes tanulmányi és kiemelkedő közösségi munkájáért:
Ambrus Alma 8.a
Nagy Eszter Anna 8.a
Tóth Csongor 8.a,
Bozor Bence 8.b,
Jilg András Hunor 8.b,
Karácsony Zoltán Szilveszter 8.b,
Márkus Gábor Tamás 8.b,
Gellai Dóra 8.c,
Kisteleki Linda 8.c,
Tálos Hanna 8.c,
Tálos Panna 8.c
2. A Petőfis Tanítványainkért Alapítvány díjait érdemelték ki:
- Az „Év Diákja 2021” pályázat nyertese:
Hulló Gergő 8.a
- Az „Év segítője 2021” díj tulajdonosa:
Kovács Amina Anett 8.a
- Sikeres komplex középfokú állami nyelvizsgáért járó elismerés:
Hulló Gergő 8.a
- A „Legjobb vizsgázó” címet kapták a házi vizsgán legjobb teljesítményt nyújtó tanulók:
Tóth Csongor 8.a,
Gyulai Gergő 8.b,
Gál Nikolett 8.c.
Az alapfokú végzettség megszerzésért valamennyi nyolcadik osztályos tanulónak gratulálunk! További tanulmányaikhoz kitartást és sok sikert kívánunk!
Csodaszarvas közösségi alkalom, Balatonfenyves
Húsz petőfis kapott lehetőséget idén arra, hogy a Csodaszarvas program keretén belül ingyenesen tölthessen el öt napot Balatonfenyvesen. A hetedikesekből és nyolcadikosokból álló csapat felejthetetlen élményeket szerzett, és mindenki kellemes környezetben vészelhette át a tikkasztó kánikulát.
További képekért kattintson a fotóra kérem!
Napi ötszöri étkezés várta a gyerekeket az ifjúsági tábor komplexumában, ahol négyágyas, akár Balatonra néző szobákban lakhattak a gyerekek. A közösségi alkalom alapvető célja a közösségépítés és saját magunk megismerése volt. Ennek keretein belül a gyerekek számos programon vehettek részt: vitorlás és e-yacht túrára mentünk, melynek során a gyerekek kipróbálhatták a hajók irányítását, majd a Balaton „közepén” csobbanhattak. Természetesen a napi program része volt a strandolás, ami ugyan tartogatott meglepetéseket és kisebb baleseteket, de mindez nem vette el senki kedvét a pancsolástól. A szállás biztosított számunkra két „krokodilt” is, melyek segítségével a kajakozás alapjait is megismerhettük. Kreatív feladatokat is kaptak a gyerekek, többek között egy csapatos akadálypálya-készítést kincskereséssel, valamint egy tábori élményeket bemutató festéssel, rajzolással. Szintén nagy sikere volt a „Ki tudja megépíteni a legmagasabb tornyot?” játéknak, melyben tésztából, fogpiszkálóból és gyurmából kellett minél magasabb építményeket varázsolni. A győztes csapat tagjai: Bogdán Amanda (7.B), Kovács Amina (8.A), Ancsa Viktor és Bogdán Ferenc (8.B). Játékos feladatokban sem volt hiány, és biztosítottunk szabadprogramot is a gyerekeknek. Az egyik legsikeresebb program a Balatonboglári Bobpálya és a Gömbkilátó meglátogatása volt, ami a szülők anyagi hozzájárulásával valósulhatott meg. A bátrabbak éjszakai fürdőzést is bevállaltak. Nem maradhatott el a reggeli szobaszemle, melynek győztese a 7.C-s lányok különítménye lett (Birkás Vanda, Tompa Laura, Novák Niki, Kácsor Kitti, Máhl Dorina), akik nem csak a saját szobáikat tartották rendben, hanem az épület közös részeit, valamint az ebédlőben is rendszeresen segítettek az ott dolgozóknak. Utolsó este a gyerekek értékelték egymást és a tábort. Megválasztották a legviccesebb, a legjobb étkű, a legkedvesebb, a leglustibb, a legaktívabb, a legsegítőkészebb és a legrendszeretőbb táborlakót, akiket a szülők hozzájárulásából díjakkal jutalmaztunk. A gyerekek anonim véleménye alapján pedig büszkén mondhatjuk, hogy a gyerekek többsége nagyon jól érezte magát ebben a pár napban, és már többen már a jövő évi táborozási lehetőségekről érdeklődnek. Köszönjük nekik a kedves és hálás köszönő szavakat, igazán jól esett nekünk, szervezőknek!
Nagy Gabriella, Pillár Balázs