Király Gáborné pedagógiai asszisztensünk új és kreatív alkotásai folyamatosan ámulatba ejtik iskolánk tanulóit és dolgozóit egyaránt. Móni néni újrahasznosított anyagokból készíti el ezeket a dekorációkat és teszi varázslatossá az ebédlőt, a folyosókat és faliújságokat, de az aula is magán viseli keze nyomát. Legújabb alkotásai a tavasz szellemében születtek meg és bizonyítják, hogy nem kell drága pénz ahhoz, hogy egy csoda megszülessen, illetve folytatódjon. Köszönjük neki, hogy szebbé teszi a hétköznapokat, iskolai környezetünket, miközben öko-szemléletre nevel.
Ökoiskola
E köré a gondolat köré fonódott alsó tagozatos gyermeknapi programsorozatunk, mely vidám és örömteli gyermekzsivajtól volt hangos.
A nap izgalommal telve indult: 8. osztályos „tanítók” fordított nap keretében okították a legkisebbeket, majd kezdődött az akadályverseny. A helyszín a Duna-part csodálatos természeti szépsége, mely méltó keretet adott az utolsó öko-programnak.
A 7 állomás izgalmasabbnál izgalmasabb feladatokat tartogatott a kisdiákok számára: játékosan válogathattak a szemét és a hulladék között, megkeresték a komposztálható alapanyagokat, elgondolkodtak azon, hogy „Mit szeret a Föld?”, bebizonyíthatták, hogy lehet rövid idő alatt minél több szemetet összegyűjteni, illetve „Színes világ!” címmel még egy kis ügyességi megmérettetés is fűszerezte a programot. Ha pedig a tudás a kérdés, akkor volt igaz-hamis játék és az elmaradhatatlan célba dobás, természetesen ez is öko-tudatosan.
Élményekkel teli, csodálatos gyermeknap volt!
A 2021-es naptári évet a felső tagozat is értékes újévi fogadalmakkal kezdte. Az osztályok megfogadták, hogyan fogják közösségük környezettudatos kultúráját emelni. Egy fogadalom azonban csak akkor érvényes, ha az teljesül. A célok megvalósítására a digitális oktatás előtti két és fél hónapban került sor. Az értékelés már megtörtént, a tudósítással azonban még tartozunk.
Lássuk, hogyan sikerült:
5.a - Minden nagyszünetben fertőtlenítette saját tantermét (padok, ablakpárkányok).
5.b – Odafigyelt, hogy kidobja maga után a szemetet, rendben hagyja el utolsó óra után a tantermet. Szellőztetett a szünetekben, természetes fényt használt, a villanyt lekapcsolta.
6.a - Kitakarította a tornaterem egy részét.
6.b - Az iskola körül 2 zacskó szemetet szedett össze. A kijelölt gyűjtőkbe dobta a hulladékot. Ha folyó vízcsapot észlelt az iskolai mosdóban, azt elzárta.
7.a – Fertőtlenítette a földszinti termek padjait az udvari szünetekben. Egy hétig nylonzacskó helyett dobozban hozta a tízórait és üdítő helyett vizet ivott. Néhányuknál ez utóbbi szokássá vált.
7.b – A tantermét tisztán tartotta, fertőtlenítette a padokat. Rendet rakott a kémia szertárban. Használat után azonnal lekapcsolta a projektort, a villanyt a folyosón. A szünetben szellőztette, de az ablakot a tanórán nem hagyta nyitva.
7.c – Tanterme ablakát virágosan széppé tette, a növényeket azóta is óvja, gondozza, rendezgeti.
8.a – Szellőztetett, maga után rendet hagyott, a számítógépet csak indokolt esetben kapcsolta be. Próbált minél kevesebb szemetet termelni a nap folyamán. Régi újságpapírból figyelemfelkető ÖKO-fát alkotott kollázs technikával.
8.b és 8.c – A jó szándék megvolt. A törekvés a fogadalom teljesítésére egy-egy tanulónak valóban sikerült. Közösségi szinten azonban van még teendő a tudatos fogyasztói gondolkodás terén.
Újévi fogadalmuk teljesítése közben a felsősök környezettudatos magatartása jó irányban fejlődött. Mindezen kívül tanultak még munkahelyi fegyelmet, érdeklődő figyelmet és közös felelősséget a felvállalt céljaik eléréséért.
Árvai Gyöngyi
Kétkedve tették meg az év elején öko-fogadalmukat iskolánk alsós diákjai. Hitték is, meg nem is, hogy teljesíteni tudják, de sikerült!!!
Az öko-munkacsoport örömmel tapasztalta ellenőrző körútja során, hogy minden alsós osztálynak sikerült a fogadalomban szereplő vállalások kivitelezése. Munkájuk meghozta gyümölcsét, mert mindent megtettek azért, hogy terveik valóra váljanak. Némelyik kupakokat gyűjtött, volt, aki a terem tisztaságára ügyelt jobban, mások az állatokat gondozták, vagy kerülték a neylon zacskók és más műanyagok használatát és még sorolhatnám a terveket, ötleteket, melyek megvalósítását képekkel dokumentálták.
Büszkék vagyunk alsósainkra és kívánjuk, hogy továbbra is maradéktalanul meg tudják valósítani terveiket. Csak így tovább!
Képes összeállításunk ITT látható.