Gazdijogsi a napköziben
Napközis csoportjaink a Gazdijogsi Mini játékkal - az Állatvédelmi Cselekvési Terv Kidolgozásáért és Végrehajtásáért Felelős Kormánybiztosi Titkárság ingyenes szakmai anyagával – foglalkoztak a héten. Az elméleti tananyagot és a színes gyakorlati kártyákat tartalmazó csomag használatával tanítványaink megtanulták Guba, a kutya és Kormi, a macska gondozásának alapfeltételeit. Beszélgettek a lovak ellátásáról és gondozásáról is. Megismerték a kutya, a macska és a ló alapszükségleteit és a felelős tartásukhoz szükséges alapfelszerelést. Megtudták azt is, mikor, miért szükséges az állatokat állatorvoshoz vinni. A kis gazdik a játék során tartalmas, hasznos tudást szereztek, bízunk abban, hogy az állatokkal kapcsolatos későbbi döntéseiket, választásaikat ez a tudás pozitívan fogja befolyásolni. Megismerték a kisállatok alapszükségleteit és a felelős tartásukhoz szükséges alapfelszerelést. Megtanulták, mikor, miért szükséges a kisállatokat állatorvoshoz vinni.
További képek itt
Állatok ihlette aszfaltrajzok
Az állatvédelmi témahét egy derűs, napsütéses délelőttjén óraközi szünetekben színes aszfaltrajzok készítésére invitáltuk tanulóinknak. Az iskolánk előtti hídon az állatokkal kapcsolatos pozitív érzelmeiket fejezhették ki a gyerekek. A 6-14 éves korosztály valamennyi évfolyamának örömet okozott az alkotási tevékenység. Egyes osztályok, baráti csoportok közös aszfaltrajzzal, mások egyéni állatfigurákkal varázsolták vidámmá főbejáratunkat. Csodálattal figyeltük a lelkes tevékenységet. A színes krétarajzok között számos állatfigura helyet kapott: kutya, macska, nyúl, kígyó, csiga, ló, hal, teknős, madár, medve, lepke, gyík, majom, róka, oroszlán és egér. Valamennyi rajzocska egyedi és a maga nemében páratlan alkotás volt.
Országos Állattartó Öttusa
Iskolánk valamennyi osztályával indult az országos állattartó öttusán a szerda délelőtti testnevelés órák keretében. A feladatok között öt tornatermi játék szerepetelt, mint a valódi öttusán. A logikai és ügyességi játék a gyerekek állatvédelmi kompetenciáit célozta meg a gyakorlatban. Versenyszámok: 1. kenneltakarítás, 2. jutalomfalat gyűjtés, 3. gondozás, 4. felszerelés beszerzése, 5. szlalom az agility pályán. Az osztályok 5-5 fős csapatokat állítottak ki, a többiek szurkoltak a versenyzőknek. Az a csapat nyert, amelyik a legrövidebb idő alatt teljesítette az állattartást imitáló pályát. Kiválóan és lelkesen szerepeltek a csapatok, mindössze másodperces különbségek döntötték el a győzelmeket.
Október 10. - A lelki egészség napja
„Talán semmi sincs szebb a világon, mint találni egy állatot, akinek a lelkébe nyugodtan letehetjük szívünk titkait, akiben megbízunk, akinek kedves arca elűzi lelkünk bánatát, akinek egyszerű jelenléte elég, hogy vidámak és nagyon boldogok legyünk.” Hemingway
Kilencvennyolc tanítványunk ajándékozott meg bennünket kis kedvence fényképével a lelki egészség napján. Kicsik még, gyerekek, de a családban már tanulják a felelős állattartást. Sokan fajta tiszta, őshonos, mások keverék vagy éppen örökbefogadott állatot nevelnek. Otthon megtanulják azt, ami az iskolában nem tanítható, az állatokról való szerető gondoskodást. Nagyon figyeljetek a szüleitekre gyerekek, mert amikor majd felnőttek lesztek, nektek is tanítanotok kell majd a szerető és felelős gondoskodást!
A fotókat köszönjük! Összeállításunkban igyekeztünk valamennyi gyermek állatkáját feltüntetni. Ha valakié mégis kimaradt, elnézést kérünk érte.
Kártyás rendszer - étkezés
Kérjük olvassák el a mellékelt tájékoztatót
A tájékoztatót innen lehet letölteni
Irány Skócia, Prága, Amszterdam!
Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!
Az idei tanévben is meghirdetjük utazásunkat Nagy-Britanniába. Az idei évben is egy olyan utazást szervezünk, amire még soha nem volt példa iskolánk történetében, így sok szeretettel várunk minden érdeklődőt, akár olyanokat is, akik korábban már részt vettek más utazáson. Íme a tervezett program, a tudnivalók pedig lejjebb olvashatóak.
PRÁGA-AMSZTERDAM-SKÓCIA 2024.
(9 NAP)
1. NAP NEKIVÁGUNK AZ UTAZÁSNAK!
A kora hajnali órákban indulunk Budapestről. Rövid pihenőkkel utazunk, hogy a déli körül megérkezzünk Csehország káprázatos fővárosába, az Arany Prágába. Menetidő függvényében 3-4 órás városnézést tartunk (Hradzsin, Károly-híd, Óváros tér, Orloj), majd továbbindulunk Németország felé, ahol elfoglaljuk tranzitszállásunkat
2. NAP KOMPÁTKELÉS
Reggel Hollandia és Amszterdam felé vesszük az irányt, ahonnan a kikötőből a kora esti órákban átkelünk komphajóval Newcastle felé. A naplementét már az Északi-tengeren nézhetjük végig a hatalmas komp nyitott fedélzetéről. Ezt az éjszakát a HAJÓN töltjük 4 fős kabinokban.
3. NAP MÉRNÖKI CSODA ÉS TÖRTÉNELEM
Reggel megérkezünk Newcastle-be és tovább indulunk Skócia felé. Először Abbotsfordba látogatunk, ahol megtekintjük a híres skót író Sir Walter Scott Kastélyát (F), majd ellátogatunk a Melrose Apátsághoz (F). A program végén elfoglaljuk skóciai szállásunkat a mobil parkban.
4. NAP KIRÁLYOK NYOMÁBAN
Délelőtt a golf hazájába, St. Andrews városába kirándulunk, ahol megcsodáljuk a csodálatos kisváros tengerpartját, a kastély és az apátság romjait, illetve felkereshetjük azt a pubot is, ahol Vilmos herceg és Katalin hercegné először találkoztak. Innen a kísértetkastélyként ismert Glamis kastély (F) megtekintése vár ránk, ahol II. Erzsébet királynő édesanyja, a 101 éves korában elhunyt Anyakirálynő született. Majd a skót uralkodók hagyományos koronázási helyszíne, a Scone kastély (F) vár bennünket sövénylabirintusával és meseszép parkjával. Innen indulunk vissza a szállásra.
5. NAP KIRÁNDULÁS A FELFÖLDRE
Délelőtt a skót Felföldre indulunk. Ellátogatunk Atholl grófjának hófehér szellemkastélyához, a Blair Castle (F)-hoz. Érintjük a jakobita felkelés utolsó, 1746-os cullodeni csatájának helyszínét, majd továbbindulunk a Felföld fővárosa, Inverness felé. Megérkezünk a Loch Ness tóhoz, ahol talán a híres szörnnyel, Nessy-vel is találkozhatunk... A tavat Urquhart várából (F) tekintjük meg, mely valaha a Loch Ness legnagyobb erődítménye volt. Visszaúton a világ egyik legszebb helyén, a Glencoe völgyén keresztül megyünk vissza a szállásra (a program az évszakoknak megfelelően változhat).
6. NAP EDINBURGH, A FEKETE VÁROS
Délelőtt a skót fővárosba, Edinburgh-ba látogatunk, ahol gyalogos városnézésen veszünk részt: St. Giles katedrális, Walter Scott-emlékmű. Látogatást teszünk az Edinburgh Castle-ban (F), ahol megcsodáljuk többek között a skót koronázási ékszereket és a Stone of Scone-t. Ezután a Royal Mile-on sétálhatunk, majd a csoport három program közül választhat: A; Felkereshetjük a skót uralkodó hivatalos edinburgh-i palotáját, a Palace of Holyroodhouse-t (F). B; ellátogathatunk a Whisky Heritage Museum-ba (F), ahol a whiskykészítés kulisszatitkait és a világ legnagyobb whisky-gyűjteményét láthatjuk. C; felkeressük a leith-i kikötőben horgonyzó HMY Britannia (F) hajót, amit II. Erzsébet királynő és családja évtizedekig használt utazásai során, majd visszaindulunk szállásunkra.
7. NAP HARRY POTTER LÉPTEIN
Reggel kiköltözünk szállásunkról és a napjainkban is lakott Alnwick Castle-hoz (F) kirándulunk, mely a Harry Potter-filmek iskolai és seprűlovaglós jeleneteinek forgatási színhelye volt. Felfedezhetjük a kastély sövénylabirintusát, csodálatos parkját is a hatalmas szökőkutakkal, ahogy a mérgező növények pavilonjába is bekukkanthatunk. Délután Newcastle-be, a kikötőhöz érkezünk és átkelünk Amszterdam felé. Az éjszakát a HAJÓ 4 FŐS KABINJAIBAN töltjük.
8. NAP AMSZTERDAM, ÉSZAK VELENCÉJE
Reggel megérkezünk Amszterdamba, ahol gyalogos városnézés vár ránk. Megtekintjük a királyi palotát és a dómot, a Hansaházakat, a hajózható csatornákat és az azokat összekötő több száz hidat. Délután sétahajózáson (F) veszünk részt a csatornákon, olyan helyekre is eljutva, melyeket gyalogosan nem lenne időnk felfedezi, ezután rövid szabadprogram következik. Innen indulunk németországi tranzitszállásunk felé.
9. NAP HAZAÉRKEZÉS
Folyamatos utazás után a késő esti órákban érkezünk meg Dunaújvárosba.
Az utazás TERVEZETT időpontja: 2024. május 18-26. (Ez is változhat!)
RÉSZVÉTELI DÍJ MOBILE HOME ELHELYEZÉSSEL (ÖNELLÁTÁS), 18 éven aluliaknak:
- alapár*: 253.900 Ft
- utasbiztosítás 9 napra: 4.200 Ft
- útlemondási (storno) biztosítás: standard útlemondási biztosítás, a részvételi díj 2 %-a, COVID kiegészítésű útlemondási biztosítás, a részvételi díj 4,5%-a
- belépők 18 éven aluliaknak: kb. 130 GBP + kb.20 EUR
- busz kiállási díj (később kerül meghatározásra, létszámfüggő
- étkezés díja a nem családoknál elszállásolt időszakokban
- A komphajón étkezés (reggeli és vacsora) igényelhető kb. 40 Euro / út diákoknak, felnőtteknek: 50 Euro/fő/út áron, melyet javaslunk igénybe venni.
* Az alapár tartalmazza: autóbusz-közlekedés költségei, retúr komphajó Amszterdam-Newcastle útvonalon 4 fős kabinokban ellátás nélkül, 4 éjszaka szállás skót vendéglátó családoknál teljes ellátással (reggeli, csomagolt ebéd, vacsora) 2-3-4 fő együttes elhelyezésével, idegenvezető költségei, 2 éj szállás oda-visszaúton tranzithotelben Németországban több ágyas elhelyezéssel, reggeli nélkül
Minden fenti információ tájékoztató jellegű, a programváltozás jogát fenntartjuk. A program megszervezése létszámfüggő.
Amennyiben érdeklődnek az út iránt, azt a mellékelt űrlapon jelezzék 2023. október 27-ig. A beérkezett válaszok alapján döntünk az utazás tényleges megszervezéséről. A válaszolóknak egyénileg írunk levelet a szervezés további részleteiről.
A regisztrációs felület itt érhető el (nem jelent végleges jelentkezést)
A programra elballagott diákjainkat, rokonokat és külsősöket is tudunk fogadni.
A programot csak kellő számú jelentkező esetén valósítjuk meg. Amennyiben erre a programra nem lesz elég jelentkező, megpróbálunk más programot keresni a téli szünet után.
Kérdés esetén Pillár Balázs tanár úrnak írjanak a Kréta felületén keresztül.
Világ Legnagyobb Tanórája – Az egyenlőtlenségek csökkentése
Ötödik alkalommal vettünk részt a Világ Legnagyobb Tanórája című világméretű oktatási projektben október 2-6. között. Az idei projekthét kiemelt témája a 10. globális cél elérése, az egyenlőtlenségek csökkentése. Iskolánk elkötelezett a szemléletformálásban, érzékenyítő neveléssel-oktatással, színes programokkal és az épület kialakításával is tesz a tanulók és a társadalom egyenlőségéért, a különbözőségek elfogadásáért.
A különleges bánásmódot igénylő, az eltérő népcsoporthoz, kultúrához tartozó, a szociális hátrányból induló gyermekek befogadása és elfogadása mindennapi célunk. Igyekszünk megteremteni az együttélés általános feltételeit, talán még egy kicsivel többet is. Az épület földszintje akadálymentesített. Kerekesszékek közlekedéséhez alkalmasak az ajtók, van mozgássérültek számára kialakított mosdó, a folyosókon taktilis és vizuális információkat tartalmazó burkolati jelzés segíti a látássérültek közlekedését. Az alagsorban öt helyiségből álló fejlesztő centrumot alakítottunk ki, mely értelmi, logopédiai, mozgás és komplex gyógypedagógiai fejlesztésre egyaránt alkalmas. Saját gyógypedagógust és pszichopedagógust alkalmazunk, utazó szomatopedagógust és szociális segítő munkatársat fogadunk. Aktív kapcsolatot tartunk fenn a szakszolgálatokkal, a helyi gyermekjóléti szolgálattal, a helyi idősek otthonával és a Jószolgálati Otthonnal. Rendszeresen adunk karácsonyi műsort az idősotthon lakóinak. Öt alkalommal szerveztünk fogyatékosságokat ismertető esélyórát. A RSZTOP „Alapvető fogyasztási cikkek biztosítása szegény gyermekes családok számára” című projekt keretében rászoruló tanítványaink térítésmentes taneszköz csomagban részesülnek. A ballagási ünnepségen évente odaítéljük az „Év segítője” alapítványi díjat egy olyan tanulónak, aki szemléletformáló tevékenységünket nagymértékben támogatta, egy vagy több társa egyenlőtlenségének csökkentéséért többször megnyilvánult.
A múlt héten számos osztályban megtekintettük a Világ Legnagyobb Tanórája nyitórendezvényét. Tanítványaink megrökönyödve szembesültek azzal, mennyire más körülmények között élnek és tanulnak a fejlődő országok gyermekei. A tanóra hatására talán jobban megbecsülik majd azokat a feltételeket, kényelmet, amit itt Magyarországon, a szüleik, az iskola és a társadalom képes nyújtani nekik. Tartottunk saját tanórákat az idősek támogatása, valamint a fogyatékosságok elfogadása témakörökben. Figyelemfelhívó kiállítást szerveztünk az aulában. Projekthetünk legérdekesebb és legtöbb tanulót megmozgató kezdeményezése az egyenlőségspirál építése volt. Az osztályok vadgesztenyét, köveket, kavicsokat gyűjtöttek, amit aztán temperával megfestettek, néhányan színes papírba csomagoltak, majd ráírták monogramjukat vagy kedvenc jelüket. A színes köveket az udvari szünetben kihozták az udvarba és elhelyezték iskolánk végtelenített egyenlőség vonalába. Szívmelengető látvány lett a végeredmény! Több mit 300 színes, monogramos kavics került közösségünk spirális életvonalába. Csodálatos érzés látni és megélni azt, hogy iskolánk ilyen sok gyermeke, tanulója ért egyet az egyenlőtlenségek csökkentével. Azt gondoljuk, hogy a szülő és az iskola közös nevelésével jó úton haladunk, ők biztos, hogy a társadalom és családjuk problémáira érzékeny felnőttek lesznek.
Arad- október 6.
Iskolánkban október 6. reggelén az aradi vértanúkra emlékeztünk. Arra a 13 magyar honvédtisztre, akiket az 1848-49-es forradalom és szabadságharc leverése után - az abban játszott szerepük miatt - kivégeztek. A 6.c osztály tanulói rádiós műsorral és faliújsággal segítettek bennünket az emlékezésben. A tanulókat felkészítette Juhász-Számely Szandra osztályfőnök.