The Joomla! Community
Joomla means All Together, and it is a community of people all working and having fun together that makes Joomla possible. Thousands of people each year participate in the Joomla community, and we hope you will be one of them.
People with all kinds of skills, of all skill levels and from around the world are welcome to join in. Participate in the Joomla.org family of websites (the forum is a great place to start). Come to a Joomla! event. Join or start a Joomla! Users Group. Whether you are a developer, site administrator, designer, end user or fan, there are ways for you to participate and contribute.
The Joomla! Project
The Joomla Project consists of all of the people who make and support the Joomla Web Platform and Content Management System.
Our mission is to provide a flexible platform for digital publishing and collaboration.
The core values are:
- Freedom
- Equality
- Trust
- Community
- Collaboration
- Usability
In our vision, we see:
- People publishing and collaborating in their communities and around the world
- Software that is free, secure, and high-quality
- A community that is enjoyable and rewarding to participate in
- People around the world using their preferred languages
- A project that acts autonomously
- A project that is socially responsible
- A project dedicated to maintaining the trust of its users
There are millions of users around the world and thousands of people who contribute to the Joomla Project. They work in three main groups: the Production Working Group, responsible for everything that goes into software and documentation; the Community Working Group, responsible for creating a nurturing the community; and Open Source Matters, the non profit organization responsible for managing legal, financial and organizational issues.
Joomla is a free and open source project, which uses the GNU General Public License version 2 or later.
Using Joomla!
With Joomla you can create anything from a simple personal website to a complex ecommerce or social site with millions of visitors.
This section of the sample data provides you with a brief introduction to Joomla concepts and reference material to help you understand how Joomla works.
When you no longer need the sample data, you can can simply unpublish the sample data category found within each extension in the site administrator or you may completely delete each item and all of the categories.
A csoda folytatódik
Király Gáborné pedagógiai asszisztensünk új és kreatív alkotásai folyamatosan ámulatba ejtik iskolánk tanulóit és dolgozóit egyaránt. Móni néni újrahasznosított anyagokból készíti el ezeket a dekorációkat és teszi varázslatossá az ebédlőt, a folyosókat és faliújságokat, de az aula is magán viseli keze nyomát. Legújabb alkotásai a tavasz szellemében születtek meg és bizonyítják, hogy nem kell drága pénz ahhoz, hogy egy csoda megszülessen, illetve folytatódjon. Köszönjük neki, hogy szebbé teszi a hétköznapokat, iskolai környezetünket, miközben öko-szemléletre nevel.
Szorgos Szelektív Szortírozás - Gyermeknap
E köré a gondolat köré fonódott alsó tagozatos gyermeknapi programsorozatunk, mely vidám és örömteli gyermekzsivajtól volt hangos.
A nap izgalommal telve indult: 8. osztályos „tanítók” fordított nap keretében okították a legkisebbeket, majd kezdődött az akadályverseny. A helyszín a Duna-part csodálatos természeti szépsége, mely méltó keretet adott az utolsó öko-programnak.
A 7 állomás izgalmasabbnál izgalmasabb feladatokat tartogatott a kisdiákok számára: játékosan válogathattak a szemét és a hulladék között, megkeresték a komposztálható alapanyagokat, elgondolkodtak azon, hogy „Mit szeret a Föld?”, bebizonyíthatták, hogy lehet rövid idő alatt minél több szemetet összegyűjteni, illetve „Színes világ!” címmel még egy kis ügyességi megmérettetés is fűszerezte a programot. Ha pedig a tudás a kérdés, akkor volt igaz-hamis játék és az elmaradhatatlan célba dobás, természetesen ez is öko-tudatosan.
Élményekkel teli, csodálatos gyermeknap volt!
Környezetvédelmi világnap
Zöld piknik
ÖKO-fogadalmak megvalósulása a felsőben
A 2021-es naptári évet a felső tagozat is értékes újévi fogadalmakkal kezdte. Az osztályok megfogadták, hogyan fogják közösségük környezettudatos kultúráját emelni. Egy fogadalom azonban csak akkor érvényes, ha az teljesül. A célok megvalósítására a digitális oktatás előtti két és fél hónapban került sor. Az értékelés már megtörtént, a tudósítással azonban még tartozunk.
Lássuk, hogyan sikerült:
5.a - Minden nagyszünetben fertőtlenítette saját tantermét (padok, ablakpárkányok).
5.b – Odafigyelt, hogy kidobja maga után a szemetet, rendben hagyja el utolsó óra után a tantermet. Szellőztetett a szünetekben, természetes fényt használt, a villanyt lekapcsolta.
6.a - Kitakarította a tornaterem egy részét.
6.b - Az iskola körül 2 zacskó szemetet szedett össze. A kijelölt gyűjtőkbe dobta a hulladékot. Ha folyó vízcsapot észlelt az iskolai mosdóban, azt elzárta.
7.a – Fertőtlenítette a földszinti termek padjait az udvari szünetekben. Egy hétig nylonzacskó helyett dobozban hozta a tízórait és üdítő helyett vizet ivott. Néhányuknál ez utóbbi szokássá vált.
7.b – A tantermét tisztán tartotta, fertőtlenítette a padokat. Rendet rakott a kémia szertárban. Használat után azonnal lekapcsolta a projektort, a villanyt a folyosón. A szünetben szellőztette, de az ablakot a tanórán nem hagyta nyitva.
7.c – Tanterme ablakát virágosan széppé tette, a növényeket azóta is óvja, gondozza, rendezgeti.
8.a – Szellőztetett, maga után rendet hagyott, a számítógépet csak indokolt esetben kapcsolta be. Próbált minél kevesebb szemetet termelni a nap folyamán. Régi újságpapírból figyelemfelkető ÖKO-fát alkotott kollázs technikával.
8.b és 8.c – A jó szándék megvolt. A törekvés a fogadalom teljesítésére egy-egy tanulónak valóban sikerült. Közösségi szinten azonban van még teendő a tudatos fogyasztói gondolkodás terén.
Újévi fogadalmuk teljesítése közben a felsősök környezettudatos magatartása jó irányban fejlődött. Mindezen kívül tanultak még munkahelyi fegyelmet, érdeklődő figyelmet és közös felelősséget a felvállalt céljaik eléréséért.
Árvai Gyöngyi