Továbbjutás a Simonyi Zsigmond helyesírási versenyen!
Nagyon szép eredményt ért el Vainel Vince a Kárpát-medencei helyesírási megméreté-sen. A Petőfi suli 7. c-s tanulója továbbjutott a vármegyei körből a 2. fordulóba.
Fejérből összesen 197 hetedikes diák – köztük nyolcan a Petőfiből – próbálkoztak azzal, hogy megugorják a szintet, ami az elmúlt évek tapasztalata alapján körülbelül 80 százalékot jelent. A szervezők döntése értelmében idén kicsit többen, az indulóknak nem a negyede, hanem a harmada léphetett ki a megyéjéből az országos fordulóba. Mindez nem befolyásolta Vince eredményét, hiszen ő a mezőny legjobb 20 százalékához tartozott. Ő egyben e sorok írójának az első továbblépő diákja!
Jól szerepelt a hetedikeseknél Preizler György (7.b), Késmárky Balázs (7.a) és Boór Milán (7.b) is, akik talán, ha 6-7 ponttal maradtak el csupán a továbbjutástól. Köszönjük továbbá Nagy Gréta Panka, Zelei Zsófia (mindketten 7.b), Buzási Zalán Péter és Joó Csaba Márk (mindketten 7.a) részvételét.
Erősen megritkította sajnos a petőfis kontingenst a járványhelyzet a 6.b-sek esetében. A be-nevezett öt tanulóból a verseny napján csak ketten, Régi Vanessza és Kiss Fruzsina tudott leülni a gép elé. Vani annak ellenére is a mezőny első felében végzett, hogy a rendelkezésére álló időnek csak kevesebb, mint felét használta fel. Ki tudja, mit érhetett volna el, ha több lehetőséget ad magának. Ezzel együtt is köszönjük, hogy ott voltak, képviselték az osztályt!
Jó erőfelmérőnek bizonyult a vetélkedés az ötödikesek számára is. Fecskó Ramóna Katalin, András Dorka, Ponyist Panna és Karsay Melissza (valamennyien 5.b) számára is megfelelő tapasztalatszerzésként szolgált a verseny a jövő évi megméretésre.
A 2. fordulót március 24-én tartották. Amint eredményt kapunk róla, frissítjük cikkünket.
Vöröss Endre
Birkózás eredmények
A verseny célja lehetőség biztosítása volt az adott korosztályokban a versenyzésre, a tanult technikák téthelyzetben való alkalmazására, valamint élményszerzés a gyerekek részére. A megmérettetésre 4 vidéki csapat fogadta el a meghívást. A DKSE és a Gurics GYBDSE növendékei a Kaposvári Városi Sportiskola, Pécsi Egyetemi Atlétikai Club, Tatabányai Sport Club, Veszprémi Egyetemi Sport Club csapataival mérhették össze tudásukat. Fontos volt, hogy minden kis birkózó több mérkőzést is vívhasson, ezért az edzők 3-4 fős csoportokra osztották a versenyzőket, akik így minimum 2-3 meccsen szőnyegre léphettek. Különlegesség volt, hogy a helyezésektől függetlenül minden résztvevő gyermek aranyérmet kapott hangsúlyozva, hogy ezen a versenyen a részvétel volt a legfontosabb. Az esemény kiválóan sikerült, a sportolók, edzők és a nézők is remekül érezték magukat.
Kép: DKSE csapatkép, edzőik Kiss Károly és Telekné László Csilla
Farsang
Február 12-én és 21-én délután izgatott gyerekektől volt hangos iskolánk, ugyanis farsangi mulatságokat tartottunk. A program mind a két nap jelmezes felvonulással, és jelmezversennyel kezdődött, minden évfolyamon a három legkreatívabb alkotást díjazták a zsűri tagjai. A környezettudatos, újrahasznosított jelmezeket különdíjjal jutalmazták. A dekoráció is a fenntarthatóság jegyében készült. A büfében bőséges kínálat volt szendvicsekből, finom sós és édes süteményekből, üdítő italokból. Köszönjük a szülőknek a felajánlásokat és a sok segítséget, az étkezőben kitartóan tették a dolgukat.
Alsós farsang:
Az alsó tagozat farsangi báljára szülők is jöhettek, ezért igazi családias hangulatú rendezvénynek volt helyszíne iskolánk. A jelmezes felvonulást a legkisebbek, az első osztályosok élvezték a legjobban, hiszen az ő életükben ez volt az első iskolai farsang. Minden alsós évfolyamon színpompás, ötletes, kreatív jelmezeket láthattunk. Nehéz dolga volt a zsűrinek, hogy évfolyamonként kiválassza közülük a legjobbakat, akik jutalomban és oklevélben is részesültek. A jelmezes felvonulás után folytatódott a mulatság. A tornateremben hangulatos zenére rophatták a gyerekek a táncot. A játszó szobában lufikat lehetett kilyukasztani minél gyorsabban. A mulatságot a tombolahúzás zárta, ami nagyon népszerű volt a tanulók és szüleik körében is. Rengeteg nyeremény talált gazdára.
Felsős Farsang:
A 7. évfolyamosok szervezték a felsős farsangot. Köszönjük nekik! A délután alatt játékterem, karaoke és a büfé mellett disco is működött. Az ÖKO tudatosság jegyében a saját poharat hozók, kedvezményt kaptak az üdítőből. Sokan éltek is vele. Meglepően sokan táncoltak és a tombolasorsolás is nagy érdeklődésre adott számot. Sokan beöltöztek, melynek eredménye is volt. A legötletesebb jelmezeket díjaztuk. Újdonság volt az ÖKO-tudatos jelmezek díjazása. Szépen fogytak az üdítők, sütik, szendvicsek. A legtöbb gyerek a buli legvégéig maradt, nagyon jól érezték magukat. A Farsang végén a rendező osztályok visszapakolták a termeket, összeszedték a szemetet, rendben itt hagyták a helyszínt. Kellemesen elfáradtunk, de egy sikeres rendezvényt tudhattunk magunk mögött.
Beiratkozási információk
Beiratkozási link: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap
Az állatvédelem pedagógiai napja
Az Állatvédelmi Oktatásért Alapítvány kezdeményezésére 2025-ben először ünnepeltük az Állatvédelem-pedagógia napját március 10-én. Osztályaink állatbarát üzeneteket hagytak parkokban, buszmegállókban a város különböző pontjain. Összesen 18 üzenetben hívtuk fel a járókelők figyelmét az állatok védelmének és szeretetének fontosságára. Ha Te / Ön megtalált egyet közülük, kérjük, töltse fel az arról készült fényképet az ’Állatvédelem-pedagógiai üzenetek’ Facebook csoportban vagy ossza meg velünk itt kommentben. Köszönjük!
Magyar Állatvédelmi Törvény, (1998. XXVIII. tv.) Állatok védelméről és kíméletéről:
„Az állatok érezni, szenvedni és örülni képes élőlények, tiszteletben tartásuk, jó közérzetük biztosítása minden ember erkölcsi kötelessége."
Talaj a talpad alatt
A Magyar Talajtani Társaság március 21-re hirdetett országos figyelemfelkeltő kampánynapot Talaj a talpad alatt címmel. A rendezvény célja az volt, hogy felhívja a figyelmet egyik legfontosabb természeti erőforrásunk és nemzeti kincsünk, a termőtalaj állapotára és fontosságára, a talajdegradáció jelentette komplex, a földrész és a bolygó lakosságát érintő problémákra. A Társaság talajtanos szakemberei a kampányba bekapcsolódó helyszíneken talajszelvényt ástak ki, és azokat az ország különböző pontjain délelőtt 10 órától bemutatták, leírták, meséltek a talajról, annak működéséről, és természetesen válaszoltak a megjelentek kérdéseire.
Iskolánk kíváncsian jelentkezett az országos kampányba, vajon a talaj mit mond majd el magáról. Az intézmény hátsó udvarán Gölöncsér Gábor karbantartó és Szabó Marcell 7.b osztályos tanuló 150 cm mély és 60 cm széles talajszelvényt ásott ki a mérések elvégzéséhez. A talajvizsgálatot az 5.a osztály természettudomány órán Csizmadia György talajszakértő iránymutatásai alapján derekasan teljesítette. A tanulók mértek, kutattak, földlabdát gyúrtak, agyagos földet morzsoltak, sósavval földet pezsegtettek, még löszbabát is találtak, amit belülről megvizsgáltak. Megállapították, hogy a talaj felső rétegében kevés a humusz és, hogy a kiásott föld lúgos, kis mértékben agyagos. A gyerekek nagy lelkesedéssel hallgatták a talajszakértő úr ismeretterjesztő előadását a termőtalaj rétegeiről, struktúrájúról és hasznosításáról, továbbá örömmel kapcsolódtak be a vizsgálatokba. Bónuszként a szelvény visszatemetésénél a talaj egyik lakójával, a földigilisztával is találkoztunk. Miután jól szemügyre vettük, sértetlenül visszaengedtük a meglazított földbe.
Köszönjük Csizmadia úrnak a tantermen kívüli informatív tanórát. Köszönjük, hogy az ismeretanyagot élményszerűen átadta, hogy szakembertől kaphattunk mi laikusok olyan információt a talajról, ami ráirányítja a figyelmet annak fontosságára.
2025/2026-os elsős beiskolázás - Robotika
Szeretettel várjuk az érdeklődőket!
Kréta IFM nap - új lehetőség az online nyelvtanulásra
Iskolánk meghívást kapott az I. Országos Kréta IFM napra, a Digitális Témahét egyik programjára, így a mai napon az 5.B osztály vett részt egy on-line bemutatón, ahol a gyerekek megismerkedhettek a Xeropan nevű nyelvtanulási felülettel, ami a tanulói Kréta-hozzáférésen keresztül bárki számára elérhető, egyúttal biztatjuk is tanulóinkat, hogy otthon is bátran haladjanak a felületen, ahogy azt már korábban más hasonló platform esetén is tettük. Akinek netán nincsen tanulói hozzáférése, osztályfőnökétől tud kérni.
Iskolánk nagy hangsúlyt fektet a tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztésére, melyben nagy segítségünkre van idegen nyelvi laptop termünk és az RRF 1.2.1 projektben oktatási célra igényelt eszközparkunk.