Idei turnusunk témája, fejlesztési célja a környezettudatosság, a természeti értékeink és kulturális örökségeink, a környezetszépítés és a szabadidő fenntartható eltöltése volt. A tábort önismereti foglalkozással nyitottuk és zártuk. A tábor résztvevői több alsós osztályból érkeztek, játékos kereteken belül megismerkedtek egymással, közös tábori szabályokat állítottak fel, amiket egész héten be is tartottak. Közösségépítésre valamennyi programelem lehetőséget adott, különös tekintettel a csapatjátékokra és a könyvtári foglalkozásra. A társasjátékok, a sakk, a sport, a kreatív foglalkozások egyaránt biztosították a tanulói kompetenciák fejlesztését. A program zárásánál megbeszélték a hét élményeit, tapasztalatait.
Minden reggelt testedzéssel indítottak a "táborlakók". Két alkalommal délutáni tornatermi sportfoglalkozáson tudatosították a testmozgás fontosságát. Kipróbálták az új eszközöket: kézilabdával, kosárlabdával, focival, tollassal, pingpongszettel fejlesztették fizikai kompetenciáikat, labdaérzéküket. Csütörtök délelőtt mozgásfejlesztő táncfoglalkozáson vettek részt, ahol ritmusérzékük és térbeli tájékozódási képességük is fejlődött. Az egészséges táplálkozást biztosította a napi négyszeri étkezés, az étkezés előtti kézmosás és az iskolakertben termett gyümölcs leszüretelése és elfogyasztása. Naponta kétszer egy órát töltöttek a szabad levegőn, délelőtt és délután is egy-egy órát.
Az idén Állatbarát Általános Iskola címet nyertünk, ennek jegyében beemeltük az állatvédelem oktatását is tábori programelemeink közé. Állatasszisztált terápiás foglalkozást tartott külső szolgáltató a gyerekeknek, melynek főszereplője egy jól képzett fekete macska volt. A gyerekek boldogan figyelték és követték a tréner utasításait. A környezetszépítés sem maradt el. Tavalyi tábori locsolókannáinkkal megöntözték magaságyásainkat, talicskákban összegyűjtötték a kigyomlált gazt, a komposztálókban elhelyezték a zöldhulladékot. A környezettudatosság jegyében beszélgettek a hulladéktermelésről, a szelektív hulladékgyűjtők céljáról.
A művészeti nevelésről a József Attila Könyvtár Gyermekkönyvtár részlege és az MMK gondoskodott. A gyerekeket elvarázsolta a könyvek, a bábjáték és az állatos népmesék világa. A táncfoglalkozáson betekintést nyertek a néptánc hagyományőrző világába, gyakorolhattak népi játékokat és kipróbálhatták a táncok alaplépéseit. Egy őstermelő segítségével megismerkedtek a levendula származási helyével, történetével, majd kicsi üvegcsékben minden gyermek kézműves gyümölcsteát készített, amit haza is vihetett. A gyerekek kreativitását bizonyítja a heti programok faliújságon történt megörökítése is.
Szerdán csoportunk a közeli arborétumot és állatsimogatót vette célba. A hátizsákokba bepakolták az uzsonnát és személyenként egy-egy kulacs vizet. Feltették az Erzsébet-tábor logóval ellátott sapkákat, hogy megvédje arcukat a napsütéstől, majd felkerekedtek. Az arborétumig oda és vissza könnyű sétával jutottak el a gyerekek. A helyszínen láttak baromfiudvart, újszülött kismalacokat, simogattak juhot, kecskét, etettek nyulakat. Megvizsgálták a helyi ökoszisztémát, azonosították az őshonos fákat. A fák és állatok között, a szabad levegőn töltött délután a szabadidő hasznos és fenntartható eltöltésének bizonyult. A gyerekek kitűnően érezték magukat, kellemesen elfáradva értek vissza az iskolába.
A gyerekek napi négyszeri étkezéséről a Hungast Mecsek Kft gondoskodott. Napi egyszeri meleg ebédet és napi háromszori hideg ételt kaptak, reggelit, tízórait, uzsonnát. Bőséges adag jutott minden gyermeknek, senki sem maradt éhes. A dologi eszközökre fordítható pályázati keretet labdákra, sporteszközökre fordítottuk. A 27 gyermek sportra és egészségre neveléséhez vásároltunk a kicsi kezükhöz és lábukhoz megfelelő méretű kézi-, kosár- és focilabdákat, pingpongkészleteket és meglévő tollasütőkhöz tollaslabdát. A csoportnak minden nap volt alkalma az új eszközöket használni. A játékok természetesen egy hét alatt nem mentek tönkre, hasznát fogják venni a gyerekek a későbbi Erzsébet-táborokban is. Erzsébet-tábor logóval ellátott ruhadarabnak az idén fűzöld sapkát választottunk, ami színben hasonlít iskolai közösségi pólóink színéhez, másrészt állatbarát ökoiskolánk "zöld" aktivitásaihoz is illik. A programelemek is pályázati támogatással valósultak meg: MMK Állatmesék című foglalkozása, őstermelő levendulás kézműves foglalkozása, egyéni vállalkozó mozgásfejlesztő táncfoglalkozása. Ezeken felül látogattak könyvtárt, részt vettek állatasszisztált terápián, voltak arborétumban. A sport, kirándulás, rajz, önismeret, közösségi játék a csoportvezető pedagógusok animációjával valósult meg.
Tisztelettel köszönjük a kötelezettségvállalást a Dunaújvárosi Tankerületi Központnak, továbbá az Erzsébet Alapítványnak, hogy lehetővé tették 27 tanítványunk egyhetes tartalmas táborozását.
Rólunk írták:
https://www.duol.hu/helyi-kozelet/2024/07/cicaterapia-teafukeszites-arboretumi-kalandok-is-vartak-a-petofis-kisdiakokat
Beszámoló - Napközis Erzsébet tábor 2024
Petőfi iskola
Találatok: 335