A kézmosás világnapja
Az októberi világnapok közül a kézmosás napjára fordítottunk kiemelt figyelmet az idén. Az először 2008-ban, nemzetközi szervezetek – köztük az UNICEF – kezdeményezésére megrendezett világnap célja, hogy ösztönözze a higiéniai szabályok betartását, a szappannal történő kézmosás kedvező hatásait a betegségek megelőzésében.
A képre kattintva juthat el a fotóalbumba!
Egy 500 fős közösségben különösen fontos a tanulók figyelmét rendszeresen felhívni erre az óvintézkedésre. Különböző életkorú csoportjainkkal időközönként újra és újra felelevenítjük a kézmosás célját, helyes technikáját és azt, hogy mely tevékenységek előtt, után szükséges a szappannal történő kézmosás. Ma a 7. évfolyamunk kapott emlékeztető oktatást. Felhívtuk a tanulók figyelmét arra is, hogy ne pazarolják a vizet, a tevékenység befejeztével ne felejtsék el elzárni maguk után a vízcsapot.
ÖKOtúra
Iskolánk Öko munkatervében az októberi programot a hetedikesek szervezik. A környezeti nevelés keretében Gábor Renáta tanárnővel és az Igazgató Úrral túrát terveztünk a Vértesbe. 43 hetedikes és nyolcadikos diákkal először a Pusztavámi Vadasparkban jártunk, ahol őzeket, szarvasokat, muflont láthattunk. Csókakőn megmásztuk a nemrég felújított várat.
Nagyon szép kilátás tárult elénk a vár legfelső „emeletéről”. A kapujától indult a túránk. Rögtön az elején két szikla között kellett átmásznunk, majd egy nehéz lépcsősoron ereszkedtünk le a völgybe. Az erdő nagyon szép volt. Megismerkedtünk a túrajelekkel. Ma a zöld jeleket követtük, először a vár jelet, majd a zöld sáv jelet. A szép őszi Buhin - völgyön át jutottunk át egy fennsíkra. A zöld sáv jelet követve egy gyönyörű bükkösben ereszkedtünk le a sziklatömbökkel szegélyezett szurdokszerű Gémförtés-völgyben. Az egyre jobban kiszélesedő völgyből kibukkanva megláttuk Csákberény épületeit. A túra folyamán megismerkedtünk az természetjárók legfontosabb szabályával, miszerint „Ügyelj az erdő, mező tisztaságára”. Csákberényben jóleső fáradtsággal szálltunk fel a buszra
Czimmer Éva
SZEMÉTSZÜRET
A 8.a osztály - igazodva az ökoiskolai alapelvekhez - 2020. október 20- án az osztályfőnöki óra keretei között megtisztította az iskola főbejárata előtti teljes zöld övezetet és a híd alatti részt az eldobált hulladékoktól.
Az osztály egyik diákja, Kovács Amina - iskolánk diákönkormányzat vezetője - elmondta, hogy szerettek volna segíteni a környezetükön. Erre területre látnak rá a mindennapjaik során az osztálytermünkből. A szép zöld terület csodálatos látványt és felüdülést nyújt számukra, a növekvő facsemeték pedig kellemes árnyékot fognak a későbbiekben biztosítani. Azonban ehhez védenünk kell a területet. A felelőtlenül eldobált hulladékok, pedig már nagyon bántották a szemüket. Végzősként még fontosabbnak tartja, hogy példát mutassanak diáktársaik előtt. Reméli a későbbiekben mások is kedvet kapnak a hasonló akcióhoz.
ÖKO – testnevelés óra
A 7.a osztály őszi nagytakarítást tartott saját tantermében. A tanulók egy testnevelés óra keretében gondosan különválogatták faliszekrényeikből az újra hasznosítható papírhulladékot. Közös sétával összekötve együtt felkeresték a legközelebbi szelektív hulladékgyűjtő szigetet, és gondosan a papír számára kijelölt kék konténerbe helyezték a leselejtezett füzeteket. Ügyeltek arra is, hogy a füzeteken ne maradjon műanyag borító és arra is, hogy maguk után a városrészben ne hagyjanak elszórt szemetet. A testnevelés óra maradék részét jutalmul a jó levegőn, szabad játékkal töltötték, a felső Duna-parton. Köszönjük a 7.a osztálynak az élhetőbb környezetért vállalt feladatot, talán más osztály is csatlakozik majd ehhez a kezdeményezéshez.
Diákév megnyitó – Felső tagozat
A diákévet felső tagozatunk idén is akadályversennyel indította a Magyar Diáksport Napján. Az osztályok közötti játékos szabadtéri vetélkedőt a 8.b és a 8.c osztály tanulói szervezték a másik nyolc felsős osztály számára. Programunk helyszíne az alsó és felső Duna-part volt.
Fogmosás és "Jutifüzi" - Csatlakozz!!!
Intézményünkben nagy hangsúlyt fektetünk az Egészségnevelésre. Egyik kiemelt feladatunk a tanulók rendszeres fogmosásra szoktatása, ugyanis gyermekeinknek szüksége van az egészséges tejfogakra az evéshez, a beszéd elsajátításához és ezek készítik elő a helyet a maradandó fogak számára is. Minél korábban rászoktatjuk őket a fogmosásra, annál természetesebb lesz számukra ez a napi rutin.
Idén a 2.b osztály a tanítókkal és a szülőkkel együttműködve egy új inspiráló rendszert dolgozott ki a napi fogmosás kialakításához. A gyerekek minden évben jutalom füzetbe gyűjthetik a matricákat, nyomdákat, amiket a nap folyamán kaptak.
A "Jutifüzi" funkciója most egy újabb kreatív, motiváló mellékletet kapott. Hónapokra lebontva találhatnak benne egy fogmosó naptárat is, pár hasznos tanáccsal:
- ·Válassz ki egy jó fogkefét!
- ·Találd meg a kedvenc fogkrémedet!
- ·Hallgasd meg a fogmosó dalt! /Kattints a képre, hogy elinduljon a videó/
- ·Szánj rájuk 3 percet!
A szülők és gyermekek közös feladata az aktuális napi fogmosás után az adott nap bejelölése a naptárban. A jelöléseket követően matricával jutalmazzák pedagógusaink tanulóinkat. Így jutalomfüzetük akár havi 30 matricával bővülhet! Havi nyerteseinket pedig a honlapon publikáljuk!
Diákév megnyitó és sport délután az alsó tagozaton
Szeptember 25-én, pénteken délután sok-sok sportoló kisdiáktól volt hangos a Duna-part.
Iskolánkban hagyományosan akadályversennyel nyitjuk meg a diákévet, amelyet most összekötöttünk a sporttal. A gyerekek sportos kihívásokon vehettek részt.
Íme, néhány gondolat az ő tollukból:
„Ez a sportnap irtóra jó volt!” – 4. a
„Vicces és izgalmas volt.” – 4. a
„ Nagyon jó volt, mert sokat játszottunk.” - 4. a
„Nagyon jól éretem magam a sportnapon! A tanár néni kitalált sok mókás feladatot. Játszottunk a játszótéren is.” – 4. b
„Legjobb volt…. minden! A legjobb nap volt…sportnap!” – 4.b
„Nekem az tetszett, hogy mindenki énekelt, amikor bementünk a játszótérre. Sokat nevettünk!” – 4. b
„Néhány gondolat a sportnapról:
A pénteki nap délutánja játékkal telt el. A játszótéren lehetett ugráló kötelezni, csúszdázni, egymást kipörgetni a körhintán és csapatban labdázni is. Sokan fogócskáztak. Szerencsére jó időnk is volt, még a nap is kisütött. Jókedvvel jöttünk vissza az iskolába.” – 3. b
Föld napja – Felsős tematikus nap
A Föld napjára, mint minden eddigi tanévben, most is a természet meglátogatását terveztük. A krízishelyzet idén ugyan eredeti terveinket megváltoztatta, de szándékunkat el nem törölhette. A gyalogtúrával összekötött kirándulás sajnos elmaradt. Iskolánk ezért a digitális távoktatás lehetőségeit kihasználva 2020. április 22-én aktív környezetvédelmi napot hirdetett, szervezett.
Felső tagozatunk egy külön erre a célra létrehozott Google Tanteremben ünnepelte a Föld napját.
Természettudományi munkaközösségünk a fenntarthatóság témaköreiben változatos feladatokkal várta a tanulókat. Videók, színezők, rajzverseny, kirakó, pólótervezés, Kahoot mérés, Redmenta teszt, szabadulószoba, versírás, számtalan Google űrlap és játék foglalkoztatta az önként csatlakozó 176 petőfis tanulót. Örömünkre a nagyoknak meghirdetett programokban néhány alsóbb osztályos gyermek is részt vett.
A fotókat tartalmazó albumot ITT érheti el.
Sok-sok petőfis gyermekről bebizonyosodott, hogy példás Föld-barát. A tematikus nap legaktívabb tanulói és osztályai digitális oklevélben részesültek. A hatalmas érdeklődést és a nagyszámú részvételt köszönjük. A megérdemelt eredményeitekhez gratulálunk.
Kérjük, hogy a továbbiakban ugyanekkora szeretettel vigyázzátok és óvjátok Földünket, környezetünket!
Föld Napja az alsósok szemével
Földünket védeni, óvni kell, hisz bölcsőnk, életterünk és meghatározza életünk. Ne lehet elég korán elkezdeni ennek tanítását. Iskolánk legfiatalabb korosztályainak öko-tudatos szemléletmódra nevelése kiemelt figyelmet kap célkitűzéseink között, így a Föl Napjához kapcsolódó feladatok is fontosak voltak számunkra. Minden évfolyam más-más témakört dolgozott fel a tantermen kívüli oktatás keretei között:
Első évfolyam: Apró lépések az egészségér
Második évfolyam: Erdő, gyógynövények
Harmadik évfolyam: Föld üzeni: Ébresztő! - klímaváltozás
Negyedik évfolyam: Élj ökosan! - megújuló energiák
Az elkészült anyagok mutatják, hogy büszkék lehetünk tanítványainkra, hisz átérezték a téma jelentőségét és magas színvonalon valósították meg az eléjük állított célokat. Köszönjük a szülők támogatását is, hisz nélkülük mindez nem jöhetett volna létre!
A beküldött munkákból egy kis válogatás az osztály nevére kattintva nézhető meg!