ÖKOtúra

Iskolánk Öko munkatervében az októberi programot a hetedikesek szervezik. A környezeti nevelés keretében Gábor Renáta tanárnővel és az Igazgató Úrral túrát terveztünk a Vértesbe. 43 hetedikes és nyolcadikos diákkal először a Pusztavámi Vadasparkban jártunk, ahol őzeket, szarvasokat, muflont láthattunk. Csókakőn megmásztuk a nemrég felújított várat.

Vertes tura

Nagyon szép kilátás tárult elénk a vár legfelső „emeletéről”. A kapujától indult a túránk. Rögtön az elején két szikla között kellett átmásznunk, majd egy nehéz lépcsősoron ereszkedtünk le a völgybe. Az erdő nagyon szép volt. Megismerkedtünk a túrajelekkel. Ma a zöld jeleket követtük, először a vár jelet, majd a zöld sáv jelet. A szép őszi Buhin - völgyön át jutottunk át egy fennsíkra. A zöld sáv jelet követve egy gyönyörű bükkösben ereszkedtünk le a sziklatömbökkel szegélyezett szurdokszerű Gémförtés-völgyben. Az egyre jobban kiszélesedő völgyből kibukkanva megláttuk Csákberény épületeit. A túra folyamán megismerkedtünk az természetjárók legfontosabb szabályával, miszerint „Ügyelj az erdő, mező tisztaságára”.  Csákberényben jóleső fáradtsággal szálltunk fel a buszra