Hatter1

Bentlakásos táborunk

Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy friss és remek hírekkel szolgálhatunk ingyenes bentlakásos nyári táborunkkal kapcsolatban. A tábor helyszínét hosszas, körültekintő keresgélés után sikerült megtalálni. Ez a hely nem más, mint a Pájer Kemping és Strand Gyomaendrődön, Békés megyében.

Amint a képen láthatjátok, a hely rendkívül ideális a szabadidő tartalmas eltöltéséhez.

A táborban napi több szervezett programmal készülünk nektek, összekötve a nyaralást a természet megismerésével, a sportolással és egyéb kalandokkal!

A tábor területén a következő lehetőségek állnak rendelkezésetekre:

  • strand
  • vízicsúszda
  • focipálya
  • röplabda pálya
  • ping-pong asztal
  • közösségi helyek
  • zsebpénzből igénybe vehető szolgáltatások: büfé, csocsó, léghoki, trambulin, waterpark, billiárd, mini golf, vízijárművek bérlése

A szálláshelyek pontos típusa még egyeztetés alatt áll, ez természetesen függ többek között a jelentkezők megoszlásától is.

A programok szervezése folyamatban van, de az biztos, hogy ebben a táborban egy percre sem lehet majd unatkozni, erről négy kísérő pedagógus gondoskodik!

Ahogy korábban is írtuk, a tábor június 18-23. között kerül megszervezésre (5 éjszaka), és térítésmentesen lehet igénybe venni. A projekt fedezi az utazás, a szállás, a napi ötszöri étkezés költségeit, valamint bizonyos programok árát is!

A kemping térképe

Javasoljuk, hogy nézzétek meg a kemping honlapját ezen a linken kedvcsinálóként.

Jelentkezni iskolánk titkárságán lehet május 22-ig. Táborunkat hetedikes tanulóinknak szervezzük. Amennyiben nem jelentkezik kellő számú tanuló a táborba, akkor ötödikeseket is bevonunk a táborba.

 

 

 

 

 

E-Kréta

Az E-Kréta (digitális ellenőrzőkönyv) hozzáférést itt fogjuk elhelyezni.

A szeretetvásár története

Iskolánkban decemberi hagyomány, hogy a téli szünet előtt szeretetvásárt tartunk az aulában. De mit is takar ez az elnevezés?
A szeretetvásárra szülők, pedagógusok és gyerekek készítették el apró portékáikat, melyeket természetesen a karácsony ihletett meg. Ezeket a kis ajándéktárgyakat aztán a pedagógusok és a szülők árusították a szünet előtti utolsó napokban.
A szeretetvásár hosszú éveken át azzal a céllal működött, hogy bevételéből a rászorulóknak nyújtsunk segítséget. A szeretetvásár után iskolánk ifjúságvédelmi felelőse az osztályfőnökökkel egyeztetve felajánlotta az érintett családoknak, hogy a szeretetvásár bevételéből egy vagy több hónapon keresztül a tanulók iskolai étkezését kifizesse. A rendszer jól működött, de idővel egyre kisebb szükség volt a családok támogatására, vagy egyre több család volt, akik nem kívántak élni a felkínált lehetőséggel.
A szeretetvásár bevételét azonban nem kívántuk beleolvasztani a Diákönkormányzat kasszájába, szerettük volna ezt a bevételt „megcímkézve”, jótékonysági célra megtartani. A közelmúltban ebből az összegből kérelemmel lehetett igényelni akár iskolai étkeztetést, de volt olyan tanév, amikor iskolakezdéskor tanszervásárlásra lehetett támogatást kérni. Az elmúlt években szintén ehhez a kerethez nyúltunk, amikor rendkívüli jótékonysági gyűjtőakciókat hirdettünk, ilyenkor ebből az összegből kerekítettük fel az összegyűlt összegeket (pl. Leti, Kamilla és Gergő esetében).
2016-ban azonban a Diákönkormányzat átadta a szeretetvásár rendezését és lebonyolítását, valamint bevételének teljes felhasználását az iskola Szülői Szervezetének. Így a tavalyi tanévtől a szeretetvásár bevételének felhasználásáról a Szülői Szervezet rendelkezik.
Támogassák tehát a továbbiakban a szeretetvásárt akár az ajándékok elkészítésével, valamint azzal, hogy gyermekeiknek egy kis zsebpénzt adnak a 2017. december 13-15. között tartandó vásár folyamán!

irreg

be was/were lenni
break  broke tör
burn burnt ég, éget
buy bought vesz
come came jön
cut cut vág
do did csinál
eat ate eszik
have had birtokol
hurt hurt bánt, sért
make made készít
meet met találkozik
get got kap
get up got up felkel
go went megy
pay paid fizet
read read olvas
ride rode lovagol
say said mond
see saw lát
sit sat ül
sleep slept alszik
speak spoke beszél
spend spent költ, tölt
swim swam úszik
take took elvisz
wear wore visel
write wrote ír

 

iker

IKER 1. szintű képzés zárófeladata (gyakorlati feladatmegoldás)
A feladat azzal a kikapcsolt eszközzel indul, amelyet a résztvevő használni szokott.
1.    részfeladat: Keresse meg a települése önkormányzatának weboldalát (honlapját).
2.    részfeladat: Keressen az oldalon egy olyan elektronikus levelezési címet (e-mail cím), amire az önkormányzatnak írhatna.
3.    részfeladat: Baráti levél formájában e-mailben küldje meg ezt az önkormányzat elektronikus levelezési címét (e-mail címét) az oktatónak.
4.    részfeladat: A levél tárgya az legyen, hogy: Önkormányzat e-mail címe.
5.    részfeladat: Ügyeljen arra, hogy a megszólítás és az elköszönés ne maradjon le a leveléből!

Szuper buszban, szuper program!

2017.V.10-én az önkormányzat támogatásával az első és második osztályos tanulóink prevenciós foglalkozáson vehettek részt iskolánkban. Az iskolaudvarra beparkolt autóbuszban mozgásos játék után a gyerekek megismerkedtek függőségek veszélyeivel, az egészségre gyakorolt káros hatásaival.  Az alkohol, a cigaretta és a drog visszautasítására tanultak hasznos mondatot: "Nem, nem, nem, köszönöm nem kérek! "

Ez a program speciális prevenciós nevelési feladatot vállal fel a korai életszakaszban. Fő célkitűzése a kisiskolás korú gyermekek egészségének védelme. Módszerei a Pszichoaktív szerek (a köznyelvben: drogok vagy kábítószerek), alkohol, dohányzás és passzív dohányzás megelőzésére, a káros szenvedély kialakulása ellen irányulnak.
A „SZUPER” BUSZ célja, hogy játékos kereteken belül minél több diák elsajátíthassa a megfelelő egészséges életmódhoz szükséges alapokat. A cél, hogy a gyermekek:
- megtudják különböztetni, hogy milyenek azok a helytelen emberi szokások, amelyektől a szervezetben nagyobb eséllyel alakulhatnak ki betegségek,
 - megtudják, hogy a dohányzás, alkohol, tudatmódosító szerek használatát mellőzve sportolással, hasznos szabadidő eltöltéssel számos súlyos betegséget előzhetnek meg,

Leendő elsős tanítóink

Kérjük a szülőket, hogy ismerjék meg a 2017/18-as tanév tanítóit:

1.A osztály: Hajdu-Csepeli Ágnes

Hajdu-Csepeli Ágnes vagyok, 2006-ban szereztem tanítói diplomát a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Karán, Szekszárdon. Már a gyakorlatomat is itt töltöttem a Petőfiben, majd 2006. szeptemberétől kezdtem itt dolgozni.
A tanító mellett vizuális nevelés – rajz szakon végeztem, és 2005-ben néptánctanítói oklevelet szerezetem Székesfehérváron.
10 éve dolgozom az iskolában, voltam napközis tanító, és 5. – 6. évfolyamon rajzot is oktattam.
Jelenleg 4. évfolyamon tanítok, iskolaotthonos rendszerű osztályban.
19 évig táncoltam a Dunaújvárosi Vasas Táncegyüttesben, ahol 4 évig néptáncot is tanítottam. Törekszem arra, hogy a művészeteket is bevezessem a gyerekek mindennapjaiba.
Az idegen nyelv oktatását alsó tagozaton nagyon fontosnak tartom, mert nélküle a mai világban szinte lehetetlen boldogulni. Ezért jó lehetőség, hogy iskolánkban már első osztálytól tanulnak a gyerekek angol nyelvet.
A kisfiam szintén jövőre lesz első osztályos, így nemcsak pedagógusként, de szülőként is átélem az iskolaválasztással kapcsolatos gondolatokat, kérdéseket.
Bizakodva és bíztatva, szeretettel várok minden új kisgyermeket iskolánk közösségébe, és a leendő osztályomba.

 

 1.B osztály: Ácsné Tóth Erika

Közel 40 éve vagyok pedagógus. Gyerekkorom óta az volt az elképzelésem, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni!
Először óvónőként dolgoztam, majd elvégeztem a tanítóképzőt.
A diploma megszerzése után állást kaptam a Kőrösi Csoma Sándor Általános iskolában, ahol felsős osztályaim voltak, és mivel a végzettségem engedte, taníthattam 5.6.osztályban magyart és éneket. Ezen a munkahelyen 13 évet töltöttem.
A Petőfi Iskolába kerülésemkor ismét szükség volt az ének műveltségi területi végzettségemre, mert felsőben éneket tanítottam, miközben egy „széthullani” látszó harmadikos osztály osztályfőnökségét is rám bízták.
Ebben az iskolában több feladatot is kaptam. Voltam osztályfőnök, napközis munkaközösség vezető, igazgatóhelyettes.
Kolleganőmmel 6 éve mi vezettük be és próbáltuk ki az iskolaotthonos rendszert.

Szerettem az óvódásokat is, de az iskolában látom a munkám eredményét, hogy válnak ovisból iskolás kisgyerekké.
Fontos számomra, hogy a gyerekek jól érezzék magukat az iskolában! Ennek érdekében rengeteg játék lehetőséget biztosítok számukra. Ha mód van rá, akkor együtt játszom velük. Színházbérletet vásárolunk, múzeumi foglalkozáson veszünk részt.
Igyekszem megfelelő szokás-és értékrendet kialakítani náluk. Fontos számomra, hogy bizalommal legyenek irántam és, hogy érezzék, rám mindig számíthatnak.
Sok szeretettel, odafigyeléssel jó eredményeket tudunk elérni közösen.

Tanítói mottóm a következő:
„ A jó tanító nem saját tudásának gyümölcseit osztja meg a tanítványaival, hanem megmutatja nekik, hogyan arassák le saját gondolataik gyümölcseit.”(Kahlil Gibran)

 

1.B osztály: Bebesiné Mukli Emese

Bebesiné Mukli Emese vagyok, két kisgyermek anyukája. A győri tanítóképző főiskolán végeztem, több, mint 10 éve vagyok tanító. Ez idő alatt több területen is volt alkalmam kamatoztatni a tudásom. Tanítottam alsó és felső tagozatban egyaránt. Pályámat a nagyvenyimi Kossuth Lajos Általános Iskolában kezdtem, később a dunaújvárosi Szórád Márton Általános Iskolában folytattam a munkám. 2014 óta a dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskolában dolgozom. Napközis nevelőként kezdtem, majd osztálytanító lettem. Jelenleg a 4. a osztály osztályfőnöke vagyok. Folyamatos továbbképzésekkel igyekszem bővíteni szakmai tudásomat, hogy a tanulás valódi élmény legyen a gyerekeknek.

Nagy örömmel tölt el, hogy a következő tanévtől iskolaotthonos osztályban taníthatok, hiszen számtalan előnnyel bír ez a családbarát rendszerű oktatási forma, elsősorban a gyerekek, de a szülők számára is. Fontosnak tartom, hogy már alsó tagozatban megismerkedjenek a gyerekek az idegen nyelvvel, ezt biztosítja iskolánk magas színvonalú nyelvoktatása nem csupán az angol tagozatos, hanem az iskolaotthonos és hagyományos rendszerű osztályokban is. Megteszek mindent annak érdekében, hogy a kisgyerekeknek zökkenőmentes legyen az óvoda és iskola közötti átmenet, hogy a gyerekek szívesen jöjjenek, minél jobban érezzék magukat az iskolában és sokat fejlődjenek, okosodjanak. Fontosnak tartom a szülőkkel való együttműködést, hiszen 4 évig közösen teszünk a gyermekek személyiségének sokoldalú fejlődéséért.

Szeretettel várom a leendő elsősöket!

 

1.C osztály: Hegedűsné Látos Andrea

Hegedűsné Látos Andreának hívnak, 25 éve tanítok, itt a Petőfiben a 10. tanévemet kezdem.
Egy 18 éves fiam és egy 11 éves lányom van, a férjem Hegedűs Sándor, a gyerekek által az óvodákból jól ismert, táncot tanító Sanyi bácsi. Mi mindannyian a Petőfi iskola tanulói voltunk egykor, illetve a kislányom még most is ide jár.
Pályafutásom eddigi évei alatt rengeteg tanítási módszert, programot megismertem és alkalmaztam, az elemző-összetevő olvasástanítástól a globálisig, a szótagolás-elválasztást előnyben részesítőtől a szóképesig, a Zsolnai-féle nyelvi-irodalmi kommunikációtól (NYIK) az értékközvetítő-és képességfejlesztő programig (ÉKP).
Tanítottam hagyományos oktatási rendszerben (délelőtt tanórák, utána napközi vagy hazamenetel), és iskolaotthonos rendszerben is. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem.
Biztosan állíthatom, hogy nincs legjobb módszer, hanem van, létezik a gyermek, akinek a számára nekünk (szülőknek és tanítóknak együtt, közösen) kell megtalálnunk az életkori sajátosságainak, fejlettségének, képességeinek, teherbírásának és a család életmódjának a leginkább megfelelőt. Azt, amelyben a gyermek képességei, tudása, tehetsége leginkább fejlődhet, kibontakozhat, személyisége kiteljesedhet.
Én sok-sok játékkal, mozgással, mesével, zenével, és persze rengeteg türelemmel és szeretettel azon fogok igyekezni, hogy mindezt elősegítsem.
Nézőpont kérdése, hogy a szülő a választásnál milyen szempontot tart a legfontosabbnak, mit részesít előnyben: a tanítási módszert, a tanító személyét, a gyermek teherbíró képességét, érdeklődési körét, vagy a család időbeosztását.
A jövő tanévben hagyományos rendszerben (délelőtt tanórák, délután napközi), szótagolást is figyelembe vevő olvasás-és írástanítási módszerrel szeretném indítani leendő első osztályomat.
Szeretettel várok minden érdeklődő kisgyermeket és a kedves Szülőket is, kérdéseikkel!

 

Angol nyelv: Pillár Balázs

Pillár Balázs vagyok, és a következő tanévben én lehetek az a szerencsés, aki az elsősöket fogja tanítani angol nyelvre. Mindig jó érzés ilyen kis apróságokkal foglalkozni, hiszen semmi nem fogható az elsősök érdeklődő tekintetéhez, amivel rácsodálkoznak arra, hogy milyen is az élet az ovi után.
Heti két órában fogjuk az angolt tanulni minden osztályban. Az első év a játékos ismerkedésé. Bevált, rendkívül hatékony könyvből és munkafüzetből dolgozunk, amikben aranyos és szórakoztató feladatok várják azokat, akik először találkoznak ezzel a csodálatos nyelvvel. Elsőben szinte minden óra a rajzolásé, a színezésé, a játékos feladatoké, mellette a daloké és mondókáké. Ígérem, hogy angol daloktól lesz otthon hangos a lakás! :)
Akik kiemelten fontosnak tartják az angol nyelv tanulását, azoknak Ági néni osztályát ajánlom, hiszen ez lesz az az osztály, ahol felső tagozaton már minden nap lesz angol óra, és így a nyolcadik év végére akár az alapfokú nyelvvizsga szintjére is eljuthatnak a gyerekek.
Nagyon fontosnak tartom, hogy megszerettessük az angol nyelvet a gyerekekkel, hiszen hosszú távon az egyik legfontosabb tantárgy, mivel a nyelvtudás ma már alapvető követelmény az élet számos területén. Aki megszereti ezt a nyelvet, annak számtalan ajtó nyílik meg világszerte.
Javaslom, hogy lapozzák végig honlapunkat, képeinket, ezáltal egy kis ízelítőt kapnak mindennapjainkból. Jövőre pedig várjuk önöket, csöppenjenek bele a PETŐFISEK világába! Biztosan nem fognak csalódni!

Kamilla története

Kamilla betegségének története.

2016.05.25.-én lett rosszul lázas lett és nem tudott lábra állni.Elmentünk a kórházba mondtak pihenjen, aztán 3 nap múlva nem javult az ajánlott napi 3x cataflam cseppre se, egész nap pihent feküdt és mar enni is alig akart vissza mentünk a kórházba. Ultrahang vizsgálatra küldték meg laborba. Kimutatta az UH vizsgálat, hogy folyadék van mindkét csípőnél, gyulladásos értéke magas volt kapott antibiotikumot majd csak nem javult így tovább mentünk egy másik kórházba ahol gyerekortopédia van hátha ott annyit mondtak 1 hétig feküdni kell napi 3x cataflam csepp és elmúlik .....


3 nap múlva hazaengedtek csak nem javult elmentünk 3. kórházba ott ortopédiai osztályon feküdtünk közel 1 hetet semmi haza mehetünk mondván nincs semmi baja amit ok kezelni tudnak utána a 4 kórházba, 6 hónap közepén kerültünk ide ..mentünk előtte telefonon egyeztettünk és hamar fogadtak minket 1 hétre be feküdtünk majd vizsgálatok sorai után csontvelőt is vettek ami negatív lett közöltek a tünetek alapján reumás ízületi gyulladás JIA így szteroid lökést kapott vénásan meg antibiotikumot és napi 3 nurofent, plusz még sok gyógyszert. A folyamatos láz elmúlt a kedve is jobb lett haza mentünk és hetente szteroid lökésekre kellet járunk, majd itthon naponta kúpot kellet adnom a szteroidot mellette beállították a kineret injekciót amit minden nap combba a bőre alá kellet adnom így naponta 7-8 gyógyszert adtam neki a laborok nem javultak, ismét volt csontvelő vétel, ami ismét negatív lett. Megemelték a maximumra az injekciót a szteroidot hetente kellet csökkenteni, kérdeztem az orvost többször biztos nincs nagyobb baj leukémia ,daganat nincs -nincs anyuka nyugodjon meg ...ezt nagyon sokszor elmondtak itt! Volt hasi UH vizsgálat amikor odakerültünk az elején, ami pedig nem mutatta ki a daganatokat. Később nem volt ilyen vizsgálat pedig fajt a hasa ,lába ,háta sokat kellet simogatnunk.


Majd mikor 6 mg-nál tartottunk a szteroidba Ő érezte vagy nem tudom ,de folyamatosan kikakilta a kúpot, így a daganat előjött a szemén vettük észre. Éjszakánként sokat fent volt. Olyan volt egyik szeme reggelente, mintha a sok sírástól be lenne dagadva. Először azt is hittük, majd másnap elmentünk orvoshoz ott azt mondtak nem látnak semmi rosszat, másnap úgy is kontrollra mentünk vissza újra vizsgálatok majd miután az orvos nem vette észre szóltunk, hogy a kislány szeme olyan más. Átküldtek a szemesztere szegényke már nagyon fáradt volt . Laktóz terhelés csináltak így nem lehetett inni és enni éjféltől másnap 11:30 ig utána egyből szemészet ott szem UH vizsgálat kép olvasás majd MR vizsgálat javasolt ... Vissza mentünk a kórházba, másnap S.O.S. MR vizsgálat le van beszélve ismét nem ehet ,ihat ismét altatás..... Őszintén elmondom annyira rettegtem az altatástól ekkor mar 3x lett altatva mivel az első kettő altatásnál probléma volt Kamillával tudtuk mert sokkal tovább volt bent és mindenki rohangált, nem volt aki elmondja mi történt mi volt az altatás során, vagy mi várható! Igaz egészségügyi dolgozóként nagyjából tisztában vagyok dolgokkal, de más amikor az picike törékeny kislányom fekszik ott ...Az ember úgy gondolja, nem történhet ilyen vele és a családjával se ,de mégis?! Visszatérve altatásra, itt a harmadik altatásnál más orvos volt mindent meg beszéltünk mi fog vele történni mi a menete, hála Istenek minden rendben volt végre felkelt időbe haza is mehettünk, ez volt 09.20-án.
09.22.vettek ismét itt mar a harmadik csontvelő biopsziát ,nyirokcsomó mintát ,,daganatból" és beültettek a portot ami tüdőnél vezetnek le a bőr alatt, ez egy olyan hasznos eszköz, hogy a kezelések során nem kell mindig megszúrni a kezeit, hanem ide helyi érzéstelenítővel be szúrnak egy tűt amit betakarnak sterilen, és a végére az infúziókat belehet kötni. Ezt Kamilla, és mindenki Babának hívják amire vigyázni kell, és ott veszik a katicákat, és ott itatják őket . A mintákból Lymphoma ,Neuroblastoma gyanakodtak és Neuroblastoma lett az eredménye ami 4 stadium van plusz egy a 4-es Kamilla a 4 stádiumba vettek észre ! Plusz anemias
Második kemoterápiás kezelést 10.08-án kapta és megint vért kellet kapnia, így 6. Vérátömlesztést kapta a vércsoportja 0 Rh +
Megint belázasodott így nem jöhetett haza és antibiotikumos kezelést kap.


Annyira hihetetlen hiszen folyamatosan vittük orvoshoz Kamilla igazi cserfes kislány a bölcsődébe is mindig a középpontban volt, szeptemberben kezdtük az ovit mivel az orvos azt mondta mehet közösségbe és persze jól érezte magát ami köszönhető volt a szteroid és az injekciós kezelésnek sajnos 1,5 napot volt óvodába többet nem is mehetett. A szteroid minden olyan tünetet elnyomott amit csak lehetett, így sajnos elkezelték és hamarabb észre lehetett volna venni a nagyobb bajt! 10 naponta kell kemoterápiás kezelést kapnia szegény most a második kezelésnél nem evett és nem ivott ,de ma délután mar elkezdett inni és enni ! Sajnos anyagilag nagyon megterhelő a rengeteg folyamatos utazás persze autóval mivel tömegközlekedést nem használhat ,a parkolás is nagyon drága. A steril szobája alakul már! Szinte majdnem kész már csak egy megtisztító kell, és a fürdőszoba van hátra! Kamillának van egy 8 éves nővére és nagyon hiányoznak egymásnak, de a kórházba nem mehet be látogatni! .Betegállományban van a férjem és én is.


Kamilla februárban lesz négy éves!


Segítségüket előre is köszönjük!

Free Joomla templates by L.THEME