Ötödik alkalommal vettünk részt a Világ Legnagyobb Tanórája című világméretű oktatási projektben október 2-6. között. Az idei projekthét kiemelt témája a 10. globális cél elérése, az egyenlőtlenségek csökkentése. Iskolánk elkötelezett a szemléletformálásban, érzékenyítő neveléssel-oktatással, színes programokkal és az épület kialakításával is tesz a tanulók és a társadalom egyenlőségéért, a különbözőségek elfogadásáért.
A különleges bánásmódot igénylő, az eltérő népcsoporthoz, kultúrához tartozó, a szociális hátrányból induló gyermekek befogadása és elfogadása mindennapi célunk. Igyekszünk megteremteni az együttélés általános feltételeit, talán még egy kicsivel többet is. Az épület földszintje akadálymentesített. Kerekesszékek közlekedéséhez alkalmasak az ajtók, van mozgássérültek számára kialakított mosdó, a folyosókon taktilis és vizuális információkat tartalmazó burkolati jelzés segíti a látássérültek közlekedését. Az alagsorban öt helyiségből álló fejlesztő centrumot alakítottunk ki, mely értelmi, logopédiai, mozgás és komplex gyógypedagógiai fejlesztésre egyaránt alkalmas. Saját gyógypedagógust és pszichopedagógust alkalmazunk, utazó szomatopedagógust és szociális segítő munkatársat fogadunk. Aktív kapcsolatot tartunk fenn a szakszolgálatokkal, a helyi gyermekjóléti szolgálattal, a helyi idősek otthonával és a Jószolgálati Otthonnal. Rendszeresen adunk karácsonyi műsort az idősotthon lakóinak. Öt alkalommal szerveztünk fogyatékosságokat ismertető esélyórát. A RSZTOP „Alapvető fogyasztási cikkek biztosítása szegény gyermekes családok számára” című projekt keretében rászoruló tanítványaink térítésmentes taneszköz csomagban részesülnek. A ballagási ünnepségen évente odaítéljük az „Év segítője” alapítványi díjat egy olyan tanulónak, aki szemléletformáló tevékenységünket nagymértékben támogatta, egy vagy több társa egyenlőtlenségének csökkentéséért többször megnyilvánult.
A múlt héten számos osztályban megtekintettük a Világ Legnagyobb Tanórája nyitórendezvényét. Tanítványaink megrökönyödve szembesültek azzal, mennyire más körülmények között élnek és tanulnak a fejlődő országok gyermekei. A tanóra hatására talán jobban megbecsülik majd azokat a feltételeket, kényelmet, amit itt Magyarországon, a szüleik, az iskola és a társadalom képes nyújtani nekik. Tartottunk saját tanórákat az idősek támogatása, valamint a fogyatékosságok elfogadása témakörökben. Figyelemfelhívó kiállítást szerveztünk az aulában. Projekthetünk legérdekesebb és legtöbb tanulót megmozgató kezdeményezése az egyenlőségspirál építése volt. Az osztályok vadgesztenyét, köveket, kavicsokat gyűjtöttek, amit aztán temperával megfestettek, néhányan színes papírba csomagoltak, majd ráírták monogramjukat vagy kedvenc jelüket. A színes köveket az udvari szünetben kihozták az udvarba és elhelyezték iskolánk végtelenített egyenlőség vonalába. Szívmelengető látvány lett a végeredmény! Több mit 300 színes, monogramos kavics került közösségünk spirális életvonalába. Csodálatos érzés látni és megélni azt, hogy iskolánk ilyen sok gyermeke, tanulója ért egyet az egyenlőtlenségek csökkentével. Azt gondoljuk, hogy a szülő és az iskola közös nevelésével jó úton haladunk, ők biztos, hogy a társadalom és családjuk problémáira érzékeny felnőttek lesznek.
Világ Legnagyobb Tanórája – Az egyenlőtlenségek csökkentése
Petőfi iskola
Találatok: 528