Cikkek
Október hónap osztálya – 8.b
Októberben iskolánk felsősei több téren is bizonyíthattak. Programszervezést a 6.a a Kecskeavatóval; a 7.a az október 23-i ünnepi megemlékezéssel; míg nyolcadikosaink a Halloween-buli megszervezésével vállaltak magukra.
Október hónap osztálya – 8.b
Októberben iskolánk felsősei több téren is bizonyíthattak. Programszervezést a 6.a a Kecskeavatóval; a 7.a az október 23-i ünnepi megemlékezéssel; míg nyolcadikosaink a Halloween-buli megszervezésével vállaltak magukra.
Már a versenyek és annak eredményei is számítottak a hónapban. Több osztályból volt induló az „Okostányér” vetélkedőn; végzőseink a Baky Ágnes matematika versenyen, míg 5. és 6. osztályosok a városi Hétkarikás játékokon mérték össze tudásukat a többi iskolával. Sokat nyomott a latba a hónap elejére átnyúló „Állatbarát osztály” versenyünk is. A hónapban a legtöbb dicséretet az 5.a, a legkevesebb hiányt begyűjtő osztály pedig a 7.b lett.
Az első hat helyezett pedig a következőképp alakult:
1. hely: 8.b 923 p
2. hely: 5.a 901 p
3. hely: 6.a 876 p
4. hely: 7.b 843 p
5. hely: 8.a 780 p
6. hely: 7.a 764 p
Gratulálunk nekik!
A magyar közoktatás világnapja
4. Fenntartható fejlődési cél: az inkluzív, méltányos és minőségi oktatás biztosítása, valamint az élethosszig tartó tanulás lehetőségeinek elősegítése mindenki számára
2025/2026-os elsős beiskolázás - 1. alkalom
2025/2026-os elsős beiskolázás - 1. alkalom
Tisztelettel várjuk bemutató foglalkozásunkra az óvodásokat és szüleiket!
„Száz liba egy sorba” avagy Márton nap az alsó tagozaton
November 11-én van Márton nap, mely Szent Márton ünnepe is. De hogyan kapcsolódik Márton a libákhoz?
Szent Márton püspök, a középkor egyik legnépszerűbb szentje volt. A hagyomány szerint Márton a fiatal katona egyszer meglátott egy fázó koldust, megszánta és kettéhasított köpenyének a felét a vállára terítette. Ezután kilépett a seregéből, életének hátralévő részét a kereszténység szolgálatának szentelte. Később püspökké választottak. A legenda úgy tartja, hogy Márton szerény ember lévén, nem akarta elfogadni a püspöki kinevezést, a ludak óljába rejtőzött, de a libagágogás elárulta őt.
Ezért ezen a napon iskolánkban Márton és a libák kapták a főszerepet. Minden alsós osztály már előre elkészítette a libabábot, és megtanulta a „Száz liba egy sorba” című vidám dalt. Délelőtt megnéztek a gyerekek egy rövid történetet Márton püspökről és ehhez kapcsolódóan játékos feladatokat oldottak meg. A nap csúcspontja az volt, hogy a nagyszünetben minden alsó tagozatos kisdiák az elkészített szép libabábokkal körbevonult és elénekelték a megtanult dalt, amelyet játékos mozdulatokkal kísértek.
Nagyon fontosnak tartjuk közösségünkben, hogy jeles napjainkról, hagyományainkról méltóképpen emlékezzünk, hiszen ezekből a gyerekek sokat tanulhatnak, a színes programoknak köszönhetően sok élményt gyűjthetnek.
Meskálné Jónás Ildikó és Szeitlné Mészáros Márta szervező pedagógusok
Sportolói profil: Katona Kristóf
Katona Kristóf, iskolánk 6.a osztályos tanulója, nyolc évvel ezelőtt ismerkedett meg a birkózással, amit már az óvodában elkezdett próbálgatni. Később, az első osztályban beiratkozott iskolánk birkózó szakkörrébe, ahol örömmel gyakorolta a fogásokat. Az alsó tagozaton nagyon megszerette ezt a sportágat, és egyre inkább úgy érezte, hogy az iskolai sportkör számára már nem elég. Hosszú távon többet akart, ezért szülői engedéllyel beiratkozott a Gurics György Birkózó Centrumba, ahol ma már heti négy edzést teljesít nagy-nagy lelkesedéssel. 2022-ben életkora elérte az U11 korcsoportot, mellyel lehetőséget kapott a versenyzésre, a kitartó edzések pedig meghozták az első komoly eredményeket.
Büszkén mutatja meg szabadfogású egyéni-, csapat- és kupaversenyeken szerzett érmeit:
- 2 db aranyérem: Vakáció Kupa 2023., Zselic Kupa 2024.
- 4 db ezüstérem: Meghívásos alapú versenyek 2023., Diákkupa, Területi diákolimpia 2024.
- 2 db bronzérem: Területi diákolimpia 2023., Diákkupa Dunaújváros 2024.
- 5. helyezés: Diákolimpia országos döntő 2024.
Érmeit mutatva elhivatottan meséli, hogy mögöttük mennyi sok munka áll és hogy a versenyzés olykor lemondást is jelent. Előfordul, hogy egy-egy versenyért le kell mondania családi programról vagy követnie kell az edző által előírt speciális diétát, amibe például az édesség soha, de gyakran még a tej sem fér bele, és vigyáznia kell a gyümölcscukorral is. Helyette fehérjedús ételeket és zöldségeket kell fogyasztania. Kedvenc ételei például a brassói aprópecsenye, ahogy anya készíti és persze a vadas, illetve a „meggyszósz dara husi” menza étel.
Szabadidejében azért szeret gyermek lenni, hétvégente szívesen lejár az öccsével focizni. Érdekli a csillagászat, azon belül a fekete lyukak működésére kíváncsi, mely témakörben könyveket olvas, videókat néz. Fontosnak tartja az éjszakai pihenésre szánt időt, hogy másnap mindenre legyen ereje, energiája. Iskolában erőssége a testnevelés, de szereti a matematikát is, és úgy érzi, minden tartárgyból megteszi, amire képes.
A jövőre nézve nincsenek még kiforrott tervei, de elképzelései vannak. Felnőttként boldogan lenne majd birkózó edző vagy apát követve buszsofőr. Jelenleg komolyan érdeklődik a KIMBA edzői iskola (Kozma István Magyar Birkózó Akadémia) és annak testvérintézményei iránt, ami a kilencedik évfolyamtól bizony kollégiumi elhelyezést jelentene. Szülei felelősségteljes, és kitartó gyermeknek nevelték őt, ezért két év múlva féltve, de támogatnák gyermekük ezirányú elképzeléseit.
Köszönetnyilvánítás
Tisztelettel köszönjük őszi családi napunk sokrétű és színvonalas támogatását!
Leendő elsős tanítóink bemutatkozása
![]() |
![]() |
![]() |
Bécs Krisztina | Bebesiné Mukli Emese |
Johan Katinka |
Bécs Krisztina vagyok, a leendő 1.a osztály osztályfőnöke.
2018 óta a Petőfi Iskola a második otthonom. Jelenleg az 5.a osztály osztályfőnökeként, illetve etika, magyar, és testnevelés tanítójukként vagyok jelen az életükben, akikkel első osztály óta alkotunk egy fantasztikus közösséget.
Az iskolakezdés hatalmas lépés minden kisgyermek számára, célom, hogy ezt a folyamatot megkönnyítsem. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek az iskolába, szívesen, jó kedvvel tanuljanak, élmény legyen számukra az itt eltöltött idő, legyen szó tanulásról vagy szabadidőről. Fontos számomra a jó osztályközösség kialakítása, a csapatszellem erősítése, hogy a gyerekek csapatként tudjanak együttműködni, felismerjék a fontos emberi értékeket, elfogadják és megbecsüljék egymást. Ennek érdekében több élményt adó tanórán kívüli közösségi programot szervezek. Törekszem a szülőkkel való együttműködő, őszinte, bizalommal teli kapcsolat kialakítására.
Vidámság, Zene, Mozgás, Sport az életem szerves részét alkotja. A munkámra, mint pedagógus ugyan úgy jellemző ez az aktív, határozott, energikus, vidám felfogás. Ezt a pozitív hozzáállást, vidámságot, mozgás iránti lelkesedésemet szeretném belecsempészni a hétköznapi monoton órákba és átadni a gyerekeknek. Szívemhez közel álló terület a mozgásfejlesztés, testnevelés, testkultúra. Számtalan lehetőséget rejt kisiskolás korban a kognitív és szociális képességek fejlesztésében, hiányosságok ledolgozásában, hiszen az értelmi fejlődés egyik alapja a mozgás.
A tanóráimat differenciált tanulásszervezéssel vezetem, figyelembe véve a gyerekek egyéni képességeit, adottságait. Célom, hogy a képességeikhez mérten a legtöbb tudást és ismeretet szerezzék meg, felfedezzük a bennük rejlő tehetséget, és megalapozzuk az eredményes iskolás éveket.
Szeretettel és kíváncsian várom a leendő elsősöket és szüleiket, akik megtisztelnek a bizalmukkal, hogy rám bízzák gyermekeiket.
Bebesiné Mukli Emese
A leendő 1.b osztály tanítója
Bebesiné Mukli Emese vagyok, két iskolás korú gyerek anyukája. 2004-ben szereztem meg tanítói diplomámat a győri Tanítóképző Főiskolán, 2014. óta tanítok egykori iskolámban, a Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskolában. Jelenleg tanító párommal közösen a 4.a osztályt vezetjük. A tantárgyfelosztás keretein belül magyar irodalmat és nyelvtant, etikát, környezetismeret, ének-zene és digitális kultúra tantárgyakat tanítok 3. és 4. évfolyamon.
Tanóráimon nagy hangsúlyt fektetek a játékosságra, amihez rendszeresen alkalmazom a digitális világ adta lehetőségeket is. Nagy segítségünkre lesz ebben a Sakkpalota-program, a LEGO-s foglalkozások és az anyanyelvi játékok széles tárháza is.
Az iskolakezdés hatalmas lépés minden kisgyermek számára, célom, hogy ez a folyamat minél könnyebben menjen végbe. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek iskolába, ehhez nélkülözhetetlen a szeretetteljes, kellemes légkör megteremtése. Nyugodt, szeretettel teli, egymásra odafigyelő osztályközösség kialakítása a célom, amiben fejlődhet a gyerekek önbizalma, tudása. Fontos, hogy minden gyermek felfedezze magában az igazi értékeket, barátokat szerezzen. Mindezekhez elengedhetetlen a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás és együttműködés, hiszen 4 évig közösen teszünk a gyermekek személyiségének sokoldalú fejlődéséért.
Hiszek a csapatmunkában és a kommunikáció erejében. Szerencsésnek tartom magam, hogy olyan hivatásom van, amit szeretek, ehhez nagyban hozzájárul a gyerekektől kapott sok szeretet, a közös élmények és iskolánk impulzív légköre is. Pozitív szemléletű, nyitott pedagógus vagyok. Szilárd meggyőződésem, hogy jól tanulni csak egy jó közösségben lehet.
Johan Katinka
A leendő 1.b osztály tanítója
2001-ben végeztem a Berzsenyi Dániel Főiskolán Tanító szakon. Pedagógusi pályámat óvónőként kezdtem a Soproni Főiskola elvégzése után. Már óvónőként is láttam mennyire fontos az óvoda és az iskola kapcsolata mellett az elhivatott pedagógusi munka, hogy a gyermekek minél könnyebben vegyék a két intézmény közti akadályokat.
A tanítóképző elvégzése után napközis nevelőként dolgoztam, megszervezve a gyermekek szabadidős tevékenységét és a délutáni tanóráit. 2016-ban kerültem Dunaújvárosba a Vasvári Pál Általános Iskolába, ahol a napközis teendők mellett rajzot és technikát is tanítottam.
A 2019-2020-as tanévtől kedtem el tanítói munkámat a Petőfi Sándor Általános Iskolában. Célom a szeretetteljes, elfogadó és nyugodt légkör megteremtése a gyermekek számára. Változatos módszerekkel, játékos és kreatív formában próbálom segíteni a gyermekek mindennapi tevékenységét, kibontakozó tudásvágyát és a pozitív énkép kialakulását. Örömteli számomra, hogy elsős osztályt kapok, ahol együtt járhatjuk majd be a gyermekekkel a betűk és számok varázslatos világát.