Népdaléneklő verseny
Április 26-án Tankerületi Népdaléneklő Versenyen vettek részt tanítványaink Pusztaszabolcson. A megmérettetésre négyen készültek fel nagy lelkesedéssel. Karsay Melissza, Stadler Kíra, Klárik Erik 4.b, Szenczy Lujza 6.a osztályos tanulók legjobb tudásuk szerint, derekasan helytálltak a versenyen . Mind a kötelező, mind a szabadon választott népdal bemutatásával bizonyították rátermettségüket.
Az igen népes mezőnyben, korcsoportjában (3-4. osztály) Klárik Erik kiemelkedően teljesített, hangulatos, magabiztos előadásáért, gyönyörű énekléséért Különdíjban részesült.
Tanítványainkat Szabó Tünde tanítónő készítette fel.
Szívből gratulálunk! Büszkék vagyunk rátok!
Angol verseny az Aranyban
2024. április 25-én az Arany János Általános Iskola angol nyelvi, egyéni versenyén vett részt két diákunk a 6. és 7. évfolyamról.
A hatodikosok versenye változatos témájú, esetenként tréfás vagy általános műveltséget is igénylő feleletválasztós tesztkérdések voltak, melyet az szervező iskola nyelvi laborjában laptopon kellett megoldani.
Eredményünk:
III. hely - Ősz Csenge 6.c osztályos tanuló
A hetedikesek versenye írásbeli, papíralapú kérdéssor volt, mely különböző feladattípusokból állt: hallás utáni szövegértés, olvasott szöveg értése, szöveg kiegészítése megadott szavakkal, feleletválasztós teszt.
Eredményünk:
I.hely - Kiss Viktória 7. a osztályos tanuló
Gratulálunk a szép eredményhez!
Napközis tábor 2024.
Kérjük igény esetén olvassák el és töltsék ki a mellékelt tájékoztatót
Sulihét
Mozgalmas volt az elmúlt hónap a Petőfi iskolában. Hagyományok szerint az idén is a március 15-e előtt napokban tartottuk az iskolahetet.
Hétfőn az iskola apraja-nagyja sárgába öltözött és egy virágot formázva álltak össze a tornaterembe. Ezzel szeretnénk felhívni a beporzók, a rovarok, bogarak, lepkék fontosságára. A rovarok eltűnése számos természeti folyamatot károsan befolyásol. A mai élővilág számára és a mi számunkra is a rovarok egyik legfontosabb tevékenysége a virágos növények beporzása. A jelenlegi földi növényvilág túlnyomó többsége rászorul a rovarokra, elsősorban méhek (a házi méh mellett több száz vadon élő méhfaj), de lepkék, legyek, bogarak, darazsak, és más rovarok is részt vesznek a beporzásban. Mint Ökoiskola fontosnak tartjuk a kicsiny állatok védelmét.
A Házi matematika versenyen összesen 117 tanulónk vett részt. A feladatok kidolgozásában között a zsűri nagyon szép megoldásokat is talált. Az eredményhirdetése még azon a napon sor került. Gratulálunk a díjazottaknak!
Az utolsó óra Petőfi Sándorról szólt. A felsős tanulók játékos kvíz feladatokat, matematika feladatokat oldottak meg a névadónk életével kapcsolatban.
A keddi nap az alsó tagozatos gyerekekről szólt. A Petőfi Sándorral, és a forradalommal kapcsolatos programokat szerveztek a tanítók. Előzetes feladatként nemzeti színű reggelit fogyasztottak el. A második szünetben zászlókat gyűjtöttek az iskola épületében, melyet kiszíneztek, majd egy montázst készítettek belőle. Ezek a képek iskolánkat díszítették ezen a héten. A nap fénypontjaként Petőfi Sándor Nemzeti dal című versét szavalták el a kisdiákok a tornateremben, hangolódva ezzel a másnapi ünnepi megemlékezésre.
Szerda délelőtt a márciusi ifjakról, az 1848-49-es forradalomról és szabadságharcról emlékeztünk meg. Az ünnepi műsort a 3. évfolyam tanulói adták. Felkészítő tanáraik: Mukliné Bebesi Emese, Johann Katinka, Szloboda Ágnes.
Március 14-e, másképp írva 3.14, vagyis π nap. 1988. óta világszerte március 14-én ünnepelik a nemzetközi Pí napot, a dátum (03.14) számjegyei két tizedesjegyig megegyeznek a matematikai Pí (3,14…) értékével.
Az ötödikes és hetedikes diákok érdekes matematikai feladványokat oldottak meg, különböző logikai feladatokban mérhették össze az osztályok tudásukat.
A szellemi munka után kimozdultak a tantermek falai közül. Az ötödikes és hetedikes osztályok csatlakoztak a Happy hét „Gyalogolj a vízért!” felhívásához. 6 kilométert gyalogoltak a Dunaparton, patakon átkelve. Ezzel a sétával szerették volna felhívni a fiatalok és rajtuk keresztül a családjuk, környezetük figyelmét az ivóvízfogyasztás fontosságára. A séta másik üzenete: Víz a békéért!
A Petőfi-hét megkoronázása, a Petőfi Gála, melyet március 14-én tartottunk a Kultik Moziban. Idén is fergeteges műsort adtak a páros évfolyamos tanulók, az iskola énekkara, és az angolos diákok.
Egészségnap
Az egészség világnapja alkalmából április 9-10-én egészségnapokat tartottunk a tanulószobán és a természettudomány szakkörön, salátát készítettünk. Az alapanyagokat a diákok otthonról hozták, illetve az iskolai gyümölcsprogram keretében érkezett almákból "szállították" egyéni recept szerint. A szakkörösök a zöldségeket részesítették előnyben, így ők franciasalátát, és görögsalátát készítettek. A tanszobások inkább gyümölcssalátát. Volt alma, banán és narancs, melyeket gondos mosás és pucolás után felaprítottunk egy nagyobb tálban. Ezt követően narancslével felengedtük, majd poharakba kiporciózva kis kanállal tálaltuk. Volt, aki életében először kóstolta meg ezt a vitamindús, ízletes gyümölcsöket tartalmazó keveréket és az volt a véleménye, hogy otthon is ki fogja próbálni. A tanulók ezzel a kellemesen felfrissítő élménnyel indíttatva fogtak hozzá az aznapi írásbeli házi feladataik elkészítéséhez.
Víz Világnap 2024
A víz világnapjához kapcsolódó programjaink már a márciusi Sulihéten elkezdődtek.
Az ötödikes és hetedikes osztályok csatlakoztak a Happy-hét „Gyalogolj a vízért!” felhívásához. 6 kilométert gyalogoltak a Dunaparton, patakon átkelve. Ezzel a sétával szerették volna felhívni a fiatalok és rajtuk keresztül a családjuk, környezetük figyelmét az ivóvízfogyasztás fontosságára.
A séta másik üzenete: Víz a békéért! Erre az eseményre iskolánk nevezett a legtöbb csapattal. A résztvevő osztályokat emléklappal díjazták.
A Happy-hét másik pályázatára 4 tanulónk küldött be tervet. A feladat olyan póló vagy képeslap tervezése volt, ami kifejezi, hogy „vizet inni egészséges”, „a víz a legjobb szomjoltó”, „én a vizet választom, üdítő helyett”.
Március 22-én, a Víz Világnapján, a tanulószobás és a napközis tanulók kis filmet néztek meg a víz, a vízivás fontosságáról majd interaktív feladatokat oldottak meg, majd vízzel kapcsolatos társasjátékkal játszhattak.