Januárban öt újévi kihívást hirdettünk a fenntarthatóság jegyében. Négy osztályunk vállalta valamennyit, de mind a tizennyolc osztályunk lelkesen teljesítette a neki tetsző feladatokat.
A teljes tanulóközösséget tekintve összesen 69 ökopedagógiai kihívást teljesítettünk, 166 kg száraztápot gyűjtöttünk, 109 madáretetőt megtöltöttünk, cinkegolyót kihelyeztünk, kutyával 193 km-t sétáltunk, 36 véradót meghívtunk és 482 iskolakört futottunk. Az osztályok összesítésében 1. helyen az 1.a (135pont), 2. helyen az 5.b (118 pont), 3. helyen a 4.a (64 pont), 4.helyen pedig a 3.a osztály (49 pont) végzett 5-5 kihívás teljesítésével. Az osztályok jutalma egy-egy zöld növény lesz, mellyel saját tantermüket zöldíthetik, díszíthetik, gondozhatják, szerethetik.
A legtöbb száraztápot (38kg) az 1.a gyűjtötte, ezért ők dönthetnek majd arról, melyik helyi állatmenhely kapja meg a teljes iskolai mennyiséget. A legtöbb madáretetőt (46db) is az 1.a töltötte meg. Kutyával a legtöbb kilométert (32km) a 4.b osztály sétálta, a legtöbb iskolakört (95db) a 3.b futotta. A legtöbb véradót (7-7 főt) az 1.a és a 4.a hívta meg.
Iskolánk a vállalások teljesítésével fontos globális fenntarthatósági világcélokat tanított a gyerekeknek: 4.cél: Egészség és jóllét; 10.cél: Egyenlőtlenségek csökkentése; 15.cél: Szárazföldi ökoszisztémák védelme.
Tisztelettel köszönjük minden tanulónak, szülőnek és pedagógusnak, hogy újévi ökopedagógiai kezdeményezésünket aktívan támogatta