Legyél Te is Petőfis!

Találatok: 8910

Hamarosan indul programsorozatunk leendő elsőseink számára. Kérjük a kedves szülőket, hogy kattintsanak a "Bővebben" gombra, hogy elolvashassák a megismerkedés időpontjait, és hogy megismerkedhessenek elsős tanítóinkkal.

 

 

KÖZÖS PLAKÁTUNK A GÁRDONYI EGYSÉGGEL ITT TALÁLHATÓ 

 

Tisztelt Szülők!
Kedves Leendő Elsős Óvodás!

 

Egy nehéz döntés előtt állnak. Hova írassák be gyermeküket első osztályba? Melyik általános iskola lenne a legjobb? Tényleg nem könnyű a válasz, s nem is szeretnénk megmondani Önöknek, hogy mit tegyenek, hisz sok szempontot kell mérlegelniük, s a döntés 8 évre szól.
Engedjék meg, hogy segítsünk!

A Petőfi Sándor Általános Iskola a Római körút elején áll. Nem a legmodernebb épület, s nem büszkélkedhet monumentális méreteivel. Csak egy egyszerű iskola, mely hosszú évek óta nagy tapasztalattal oktatja azokat a kisfecskéket, akik itt kezdik meg tanulmányaikat. Igaz, hogy a nevelés-oktatás területén nagy változások mennek végbe, de a mi célunk az, hogy diákjaink a lehető legharmonikusabb környezetben hozzák ki magukból a legtöbbet.

Ha szeretné, hogy gyermeke angol nyelvet tanuljon emelt óraszámban, és a külön tanár ne terhelje meg a családi kasszát, nézzen be hozzánk. Mi szívesen segítünk abban, hogy akár az alapfokú nyelvvizsga se jelentsen problémát. Ebben Pillár Balázs angol tanár bácsi lesz a gyerekek segítségére.

1.a osztályunkban, ahol az emelt szintű angol nyelv tanulására biztosítunk lehetőséget, Szóládi Zoltán tanító bácsi tanítja meg az apróságokat az olvasás, írás, számolás rejtelmeire. Pedagógusként évek óta mindent megtesz a lehető legmagasabb szintű eredmények eléréséért.

Ha azonban úgy érzi, hogy gyermekének egy olyan oktatásra lenne szüksége, ahol délelőtt és délután folyamán felváltva tanulhatna és játszhatna csemetéje, s még a házi feladatot is az osztályfőnök segítségével oldaná meg, mi arra is tudunk megoldást. Az 1.b osztály pedagógusa: Hajdu-Csepeli Ágnes felkarolja mind a tehetséges, mind a nagyobb segítségre szorulókat egyaránt.

Ha Önök igénylik, egy harmadik osztály beindítására is lehetőség van. Az 1.c kisdiákjai a délelőtti órákban Hegedűsné Látos Andrea pedagógiai hozzáértése révén kóstolhatnak bele a tudás gazdag tárházába, míg délután napközis keretek között tölthetik el tartalmasan szabad idejüket.

Természetesen lehetőségeink itt még nem merültek ki, hisz bárki előtt ott áll a német és francia nyelv alapjainak megszerzése, de mindjárt elsőtől az érdeklődőket a sakk rejtelmeibe is bevezetjük, de lehet nálunk főzni, táncolni, túrázni, barkácsolni, sportolni is.

Még számtalan más vonzó programot rejtenek iskolánk falai, de ezzel a levéllel nem az volt a célunk, hogy mindent megpróbáljunk leírni Önöknek, mert ez lehetetlen lenne. Csak szerettük volna felkelteni az érdeklődésüket a Petőfi Sándor Általános Iskola iránt.

Kérjük, jöjjenek el hozzánk és szánjanak ránk egy kicsit az idejükből! Ismerjenek meg bennünket és csak utána hozzák meg fontos döntésüket! Hisszük, hogy foglalkozásainkkal megkönnyíthetjük ezt a nem kis terhet.

 

PROGRAMSOROZAT
LEENDŐ ELSŐSÖKNEK és CSALÁDJUKNAK
A PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN

 

Kérjük, tiszteljenek meg minket, látogassanak el hozzánk!


1. találkozás

Téma: ISMERKEDJÜNK MEG!
Szülői tájékoztató játszóházzal
(ismerkedés a tanítókkal és az intézménnyel, gyerekeknek külön foglalkozással)
Időpont: 2013. január 14. (16:00)


2. találkozás

Téma: KALANDOZÁS MESEORSZÁGBAN
Játékos mesefoglalkozás
Időpont: 2013. január 28. (16:00)


Óralátogatási lehetőség:
2013. február 6.
8:00 óra Hegedűsné Látos Andrea: matematika, 18. terem
9:00 óra Hajdu-Csepeli Ágnes: nyelvtan, 14. terem


3. találkozás

Téma: A MOZGÁS ÖRÖME
Játékos sportdélután a tornateremben (váltócipőt kérünk)
Időpont: 2013. február 11. (16:00)


Óralátogatási lehetőség:
2013. február 20.
8:00 óra Szóládi Zoltán: olvasás, 15. terem
9:00 óra Pillár Balázs: angol, 15. terem

4. találkozás

Téma: VARÁZSLATOS KEZEK
Játékos kézműves-foglalkozás
Időpont: 2013. február 25. 16:00


5. találkozás

Téma: TE IS LEHETSZ ANGOL TAGOZATOS!
Játékos versengés
Időpont: 2013. március 4-5. (16:00)


Sok szeretettel várják Önöket az elsős tanítók:
Szóládi Zoltán
Hajdu-Csepeli Ágnes
Hegedűsné Látos Andrea
és Pillár Balázs – angol tanár

 

Leendő elsős pedagógusaink

 

Kedves Leendő Kis Tanítványom, Tisztelt Szülők!

Baráti jobbomat nyújtva mondom: Szóládi Zoltán vagyok, s őszintén örülök megismerkedésünknek! Néhány mondatban szeretnék – tényleg csak nagyvonalakban – képet rajzolni arról, mivel is foglalkoztam az elmúlt években.
1992. nyara óta tevékenykedem a pedagógusi pályán. Az első négy évet Dunaújváros különböző Napköziotthonos Óvodáiban (27. számú, 26. számú, és 11. számú) töltöttem kn. óvodapedagógusként. Bátran állíthatom, hogy napjaink legnagyobb tudású óvodapedagógusaitól lestem el a szakmai alapokat – a gyakorlatban. Közben a tanítóképzőbe nyertem felvételt, s azt munka mellett végeztem el. 1996-ban egy megüresedett álláshelyre jelentkeztem, így lettem a Petőfi iskola napközis nevelője. Egy esztendő múltán pedig már az első osztályomat vezettem négy tanéven keresztül. Ma már egykori kis elsőseim felnőttek, többen leérettségiztek, szakmát szereztek. Az utcán találkozva, gyakran beszélgetünk a régi szép napokról és mai életünkről.
Az ezredforduló tájékán jómagam is váltottam, s a kislétszámú fejlesztő osztályok életébe kapcsolódtam be. Négy „csipet csapatot”, azaz fejlesztő osztályt irányíthattam a képzési forma sajátosságaként két-két tanévig, majd mostani „hagyományos” osztályomat tereltem nagy szeretettel a tudás birodalma felé. A tanulásban akadályozottak és különböző diszfunkciókkal rendelkező elsősök és másodikosok többsége alkotta eddigi osztályaim tanulóinak többségét. Mégis, szinte mindannyian megtanultak olvasni, írni, de a számolás alapvető ismérveivel ugyancsak megismerkedtek. Ebben segítségemre volt az úgynevezett Meixner-módszer, amely előnyeit a jövőben is szeretném kamatoztatni. Nevén nevezve a dolgokat: az elnyújtott betűtanítást és a szótagoló, analizáló-szintetizáló technikát egyaránt ötvözni kívánom a nyelv- és beszédfejlesztő gyakorlatokkal együtt. Persze mindezt sok-sok mesével és játékkal egyetemben.
Időközben több továbbképzésen is részt vettem és több új képesítést is szereztem. Kommunikációs főiskolát végeztem, nyelv- és beszédfejlesztő tanári – andragógustanári és közoktatás vezetői kurzusokkal gyarapítottam tudásomat, letéve a pedagógus szakvizsgát is.

A magánéletemről is elárulok néhány titkot, ami tulajdonképpen nem is titok. 1995-ben esküdtem hűséget feleségemnek: Edinának, s kapcsolatunkból két szép és okos lányunk született. Ők legnagyobb büszkeségeink: Georgina és Teodóra. Szabadidőmben állandóan képzem magam, de érdekelnek a jó filmek és a könyvek. Hobbim a sport és az újságírás.
Remélem, szeptembertől együtt fedezzük majd fel a betűk és számok világát! 
Várlak, legyél Te is petőfis!

 

 

Hajdu-Csepeli Ágnes vagyok. 2006.-ban diplomáztam a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Karán, Szekszárdon. Már a gyakorlatomat is itt töltöttem a Petőfiben, még főiskolás kistanítóként, aztán 2006 szeptemberétől kezdtem itt dolgozni.
A tanító mellett vizuális nevelés – rajz szakon végeztem, és 2005-ben néptánctanítói végzettséget is szereztem a székesfehérvári Alba Regia Néptánc Központban.
Itt az iskolában voltam osztálytanító, napközis tanító, és tanítottam rajzot, és művészettörténetet 5., 6. évfolyamon. 
Jelenleg 1. és 2. osztályos napközisekkel tanulunk, írunk, olvasunk, számolunk.
19 évig táncoltam a Dunaújvárosi Vasas Táncegyüttesben, ahol 4 évig néptáncot is tanítottam gyerekeknek. Ezt a kisfiam születése miatt abba kellett hagynom, és mellette már nem kezdtem újra tanítani az együttesben, aktívan sem táncolok már.
A tánc az életem részévé vált, ezért leendő elsőseimmel is szeretném megismertetni a magyar néptáncot, és a népi kultúrát. Törekszem arra, hogy a művészeteket bevezessem a gyermekek mindennapjaiba.
Az olvasást a hagyományos szintetizáló-analizáló (szótagoló) módszerrel tanítom majd. Ez a módszer véleményem szerint nagyon jó, mert már egész korán rávezeti a gyerekeket a magyar nyelv egyes szabályaira, és a szótagolással sem lesz problémájuk a későbbiekben.
Az idegen nyelv oktatását (angol) is nagyon fontosnak tartom, mert nélküle a mai világban már nehezen lehet boldogulni. Az iskolánkban már első osztálytól tanulnak a gyerekek angolt, ami nagyon jó lehetőség.

 

 

Hegedűsné Látos Andrea vagyok. Több, mint 20 éve tanítok alsó tagozatos gyermekeket. Munkámat hivatásnak tekintem, nagyon szeretem a gyerekeket és a tanítást.
Az első osztályt mindig külön izgalommal várom. Nagy kihívás ez számomra is, mert nem kis felelősség, hogy mennyire sikerül majd megszerettetnem a tanulást egy életre szólóan.
A 6-7 éves gyermekek fő tevékenysége a játék, a mozgás. Játék közben, játszva tanulnak egymástól, és tőlünk, tanítóktól.
Remélem, hogy szeptemberől ismét sikerül olyan első osztályt indítanom, ahol a dráma (és igény szerint a tánc) keretein belül, a verseket, meséket, dalokat, zenét és mozgást ötvözve a gyerekek nagy örömüket lelik majd a tanulásban, lelkesedésük és szemükben a csillogás – csakúgy, mint a mostani negyedikeseimében – négy év múltán is megmarad.
Az olvasás- és írástanítást hagyományos módszerrel, szótagolás tanításával tervezem. Óráimon lehetőséget adok tanítványaimnak az olvasott mesék, történetek színpadi megjelenítésére, jelmezeket is biztosítok számukra. Rajz és technika órákon bábokat, kellékeket is készítünk majd leendő kis „osztályszínházunkhoz”. Megismerkedünk sok szép vers megzenésített változatával, és tanulunk egy kis táncot is, ha a gyerekek ezt igénylik.
Szeretném, ha tudásom legjavát adva a szülőkkel együttműködve legalább olyan jó közösséget alakíthatnék ki a következő tanévben is, mint a mostani osztályom. Bízom benne, hogy sikerül egy érdeklődő, iskolába szívesen járó kis csapatot összehoznom.
Szeretettel várom minden érdeklődő kisgyermek jelentkezését!

 

 

Pillár Balázs vagyok, a Petőfi Sándor Általános Iskola pedagógusa, immár tízedik éve. Jómagam is azok közé a pedagógusok közé tartozom, akik visszatértek saját iskolájukba, hiszen én magam is ezeket a padokat koptattam évekkel ezelőtt. Nem hiába, hiszen csupa jó emlékkel hagytam itt az iskolát 1992-ben, és reméltem, hogy ugyanolyan színvonalas iskolába jöhetek vissza, mint ahonnan eljöttem. Várakozásaimat felülmúlta, amit kaptam, és aminek részese lehetek azóta is. Iskolánk a színvonal, a következetesség és a nyugalom szigete. 
A Petőfi iskolában angol nyelvet tanítok az alsó és felső tagozaton, készítem és szerkesztem az iskola honlapját, valamint a Diákönkormányzat vezetője vagyok. Ezt a tisztséget feltehetően azért kaptam, mert kollégáim és az iskola vezetése is tudja, hogy mennyire fontosak nekem a gyerekek az iskolában, és hogy mindig igyekszem a tanórán kívüli tevékenységeiket is tartalmasan – természetesen nevelő célzattal – megszervezni. 
Nagy várakozással állok az elsősök tanítása elé, hiszen az egyik legszebb dolog látni azokat a rácsodálkozó szemeket az első héten, majd figyelemmel kísérni, ahogy a szemünk előtt, és a kezünk között felcseperednek a kis nebulók. Büszkén mondhatom el, hogy a Petőfi iskolában mindenki már első osztálytól tanulja az angol nyelvet, függetlenül attól, hogy emelt óraszámú („tagozatos”) osztályról van szó, vagy hagyományos osztályról. Az első évben a gyerekek még csak szóban, dalban és rajzban ismerkednek a nyelvvel, amit a második osztályban kiegészít az írásbeliség. Büszkék vagyunk arra, hogy a „tagozatos” gyerekeink - kellő szorgalommal - nagy számban tesznek alapfokú nyelvvizsgát a nyolcadik osztály végén. Az angol oktatás sokszínűségét jellemzi szintén, hogy rendszeresen szervezünk angliai tanulmányi utat, ahol természetes környezetben lehet kipróbálni a megszerzett tudást.
Tudom, hogy nem könnyű az iskolaválasztás a kedves szülőknek, családommal mi is ebben a cipőben járunk most. Ugyanakkor nyugodt szívvel ajánlom Önöknek iskolánkat, mint ahogy saját gyermekem esetében is a Petőfit fogjuk választani.

 

 

 

Nyomtatás